'BMW' Skrevet Juni 21, 2018 Share Skrevet Juni 21, 2018 (endret) Hadde håpet den ville passere EU, men fikk lambda-feil.. Som vist på video'en vandrer turtallet på tomgang. Og den fusker når turtallet er rundt normalen. Ingen feilkoder i BMW scanner/Inpa. Noen som har erfaring med dette problemet. Eller forslag til hvordan jeg kan feilsøke? 2004 modell om det har betydning. Endret Juni 27, 2018 av 'BMW' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoozup Skrevet Juni 21, 2018 Share Skrevet Juni 21, 2018 Har du sjekket MAF? eller slanger rundt der for sprekker og sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juni 21, 2018 Share Skrevet Juni 21, 2018 (endret) Mål LMM live med INPA . Da ser du om den er i orden. Måleenhet [Mg/Hub] Men det kan også være lekkasje i gummi belg foran gasspjeld, eller andre steder. (falsk luft). Mål lambda live med INPA. Volt skal ligge på mellom ca 0,15 til 0,85...vil vandre opp og ned, men kan også stå ganske rolig. Men sjekk de første tingene jeg nevnte først. Det kan forresten også ha noe med tomgangregulatoren å gjøre, evt slanger i forbindelse der. Endret Juni 22, 2018 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'BMW' Skrevet Juni 26, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2018 Mange takk for svar. Har konstatert at jagingen først starter når motoren er driftsvarm. Inntil da er kun kun fusking rundt vanlig tomgangsturtall. Innsug-slangen ser ok ut, sprayet en halv boks med startgass, ingen tegn til falsk luft. On 22.6.2018 at 1.56, MrBrum skrev: Mål LMM live med INPA . Da ser du om den er i orden. Måleenhet [Mg/Hub] Hvor ser jeg dette? Trodde LMM var BMW-betegnelse på MAF? MAF varierer mellom 7 og 8 kg/time, opp mot 13 når turtallet stiger. Analog 3 siden i Inpa ser merkelig ut, flere verdier er utenfor 0-1V. Mener jeg så bare 2 sensorer sist jeg kravlet under bilen, men her ser det ut til å være flere? Synes også det er rart at verdiene ikke varierer. Og at jeg ikke får noen feilmeldinger. Ikke lys i dash-lampen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 26, 2018 Share Skrevet Juni 26, 2018 Det står "STOPPED" i gult nede til venstre, da leser du ikke av live. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'BMW' Skrevet Juni 26, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2018 (endret) Oij, mange takk, det har jeg ikke lagt merke til. Da skal jeg måle på nytt. Endret Juni 26, 2018 av 'BMW' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'BMW' Skrevet Juni 27, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2018 Det som skjer er at når jeg velger "Analog 3" siden så feiler den med denne koden når siden åpnes Klikk på Ja gir denne Deretter går det bare i loop mellom disse meldingene, avsluttes ikke før man velger Nei, men det resulterer altså i stopp. (Som vist på filmen. Noen som har vært borte i dette, eventuelt vet hvor mange O2-sensorer 2004 316i har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juni 27, 2018 Share Skrevet Juni 27, 2018 Dette er enten software feil eller feil på adapteret ditt. Har du kjøpt fra Ebay? Der er det mange ubrukelige dritt adaptere. Hvor i landet holder du til? Kunne hjulpet deg med fungerende diagnose system hvis du er i nærheten av Oslo.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'BMW' Skrevet Juni 27, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2018 Tusen takk, men jeg bor langt unna. Adapteret er fra Ebay, ikke biligste variant.. Det er kun på denne siden jeg har sett feil. Kanskje forøke å installere en ny Inpa-versjon, er noen år gammel den jeg har. Vil ikke en defekt O2-sensor gi EML-lampe? Jeg har altså verken lampe eller feilkoder, har også forsøkt med Autel310 kodeleser, den finner heller ingen. Vet du hvor mange sensorer bilen har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juni 27, 2018 Share Skrevet Juni 27, 2018 36 minutter siden, 'BMW' skrev: Tusen takk, men jeg bor langt unna. Adapteret er fra Ebay, ikke biligste variant.. Det er kun på denne siden jeg har sett feil. Kanskje forøke å installere en ny Inpa-versjon, er noen år gammel den jeg har. Vil ikke en defekt O2-sensor gi EML-lampe? Jeg har altså verken lampe eller feilkoder, har også forsøkt med Autel310 kodeleser, den finner heller ingen. Vet du hvor mange sensorer bilen har? Tror det er 5. Her er skisse på N42 motor. Bank1 de to fremste syl, og Bank 2 de to bakre. Vet ikke om det er å stole på, men det ser jo ut som bank 2 er falt ut hos deg. Sjekk ledninger og kontakter om dem i det hele tatt er koblet til. https://www.gsbildeler.no/etk_delekatalog-eksos-18_0643 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'BMW' Skrevet Juni 27, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2018 (endret) Takk igjen! 5 stk var skremmende mange, aldri vært borti bil med flere enn 2. Jeg byttet én sensor etter at jeg kjøpte bilen for 3 år siden, men da hadde jeg EML-lampe og diagnose sa entydig hvilken som var defekt. Mener det var Autel300 jeg brukte den gangen, billigste varianten.. Analog 3 bildet viser 10 sensorer, dette må jo være feil. Og ingen har normalverdi, som er rundt 0.4V. Uten skikkelig diagnose blir dette rimelig håpløst å finne ut av. Noen som har kopi av Analog 3 bilde fra en 316i E46 som er fungerer normalt? Endret Juni 27, 2018 av 'BMW' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juni 28, 2018 Share Skrevet Juni 28, 2018 Det er ikke 10 sensorer i skjermbildet, men 10 måleverdier. Jeg kan vise i morgen hvordan min ser ut, selv om det er en M52TU motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juni 28, 2018 Share Skrevet Juni 28, 2018 Her er en video fra Youtube med N42 motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juni 28, 2018 Share Skrevet Juni 28, 2018 Slik ser lamda dataene ut på min M52TUB20 motor. Men jeg oppdaget at min LMM har blitt defekt siden sist jeg sjekket. Men motoren er lettstartet, går rent, bruker lite bensin...rart... Før start: Har startet: Dataene varierer: Nederst tilvenstre er søylen som viser LMM..som i dette tilfellet viser seg å være defekt. Feilkoder..som viser 0 signal fra LMM.: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'BMW' Skrevet Juni 28, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2018 Takk igjen! 15 timer siden, MrBrum skrev: Det er ikke 10 sensorer i skjermbildet, men 10 måleverdier. Jeg kan vise i morgen hvordan min ser ut, selv om det er en M52TU motor. Ser at du har data for oppvarming av sensorene, hos meg står det bare "sensor" på alle. 14 timer siden, MrBrum skrev: Her er en video fra Youtube med N42 motor. Tilsynelatende samme bilde som jeg får, men verdiene etter katalysatorene normale, 0.46v. Og den er "running"... Bildene fra din bil viser det samme, sondene etter katalysatorene er 0.42v. Antar det er disse det styres etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå