Gå til innhold

Uregelmessig feil 320i E91


XsError
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er ikke veldig erfaren med feilkoder, feillamper og mek/skru, så bær over med meg:)
Feilkode for ABS/DSC kommer og går i dash'n etter at vi fikk byttet sensor bak/venstre 2 ganger i fjor. Relativt uregelmessig når de slår inn. I tillegg flasher det av og til lampe for motor, ekstern belysning og setebeltet. Så vidt jeg kan se er den eksterne belysning grei, og setebeltet har vært i bruk når lampen flasher. Jeg har hentet ut feilkoder med Carly, og der er ikke motor, lys eller belte med. Det er feilkode for DSC m.m. Pluss en for vannpumpe som jeg ikke skjønner bæret av.

Så det jeg egentlig lurer på er om det kan tenkes at det er noe anne, mer sentralt som er galt, og som "lurer" de forskjellige systemen til å gi feilkoder. Slik som det som står ang steering angle sensor her:https://www.youcanic.com/solution/bmw-dsc-light-problem-symptoms-causes-troubleshooting Noen som har erfaring med slikt? Grunnen til at jeg mistenker dette er at feillampene som sagt kommer og går.

Legger ved feilrapporten fra Carly. Tar gjerne kommentarer på de forskjellige kodene hvis noen har noe kunnskap om de utover det som står i klarteks.

 

Cheers.

 

 

 

Diagnostics Report 3 Touring (E91) (2006)_21. jun. '18 195229.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet fra feilrrapport generert av Carly. Skal forsøke å få tatt en bilde av dashen neste gang det lyser som et juletre. Om jeg husker rett lyser det oransje for abs/dsc/punkteringsindikator på de "små" varsellampene.

 

image.png.b0713ae2d677a0ff3d5c3ba13e20e6bf.png

image.png.5544a8be4d3f11d1f2186c28acb50a4d.png

Endret av XsError
tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Vil bare legge til at steering angle sensor kan også gi feil viss hjulstillingen på bilen er feil. Så det trenger ikke nødvendigvis at det er sensoren det er noe galt med.

Når det gjelder ABS sensoren bak, vil speedometer slutte å virke viss det er venstre bak som er gåen. Viss speedometeret virker er det høyre.

Lysene som går på er DSC+Håndbrekk+ABS. Viss hånbrekklyset ikke er på er det forann.

Endret av warg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...