bjorneoen Skrevet September 25, 2018 Forfatter Share Skrevet September 25, 2018 22 minutter siden, Thundercoil skrev: De bryr seg nok bare om du har et ekstra pedalsett. 😊 Burde være en rask affære. Du har også kontroll på glødeplugger og relé? Da satser jeg på det! Burde jo ikke være noe problem når bare stanga er der😊 Har ikke gjort noe med verken glødeplugger eller relé. Feilen er der jo selv med 20 pluss grader ute så har vel tenkt at det ikke kan være glødingen som gjør det.. men mulig det er det som er problemet? Skal nevnes at det alltid ryker en del ekstra akkurat når bilen endelig starter, så virker jo som den får diesel men bare ikke klarer å antenne det kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 25, 2018 Share Skrevet September 25, 2018 Min 320d med samme motor var tungstartet når det var sånn 5 grader og kaldere, før pluggene ble byttet. I 20 grader burde det gå helt greit. Lurer på om disse også hadde en dieselvarmer i motorområdet. Mener å huske at jeg så noe sånt, men kan ta feil. Kan jo også være kamaksel-/veivakselsensor? De kan gi lignende symptomer som gjør at man mistenker drivstoffkutt og fødepumpe. Du kan jo prøve å tvangskjøre pumpen. Tomgang krever ikke så mye trøkk, så det er mer ved problemer på høyere belastning at man bør se nærmere på trykk o.l. F.eks. i Inpa sine live verdier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet September 26, 2018 Forfatter Share Skrevet September 26, 2018 12 timer siden, Thundercoil skrev: Min 320d med samme motor var tungstartet når det var sånn 5 grader og kaldere, før pluggene ble byttet. I 20 grader burde det gå helt greit. Lurer på om disse også hadde en dieselvarmer i motorområdet. Mener å huske at jeg så noe sånt, men kan ta feil. Kan jo også være kamaksel-/veivakselsensor? De kan gi lignende symptomer som gjør at man mistenker drivstoffkutt og fødepumpe. Du kan jo prøve å tvangskjøre pumpen. Tomgang krever ikke så mye trøkk, så det er mer ved problemer på høyere belastning at man bør se nærmere på trykk o.l. F.eks. i Inpa sine live verdier. Da prøver jeg å bytte pluggene først så håper jeg det kan hjelpe! Takk for svar! Har lagt merke til at den starter helt fint hver gang når motor er driftsvarm, så glødeplugger/relé er nok ikke så utenkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Oktober 1, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2018 (endret) ENDELIG, da var bilen 100% lovlig og uten mangellapp! Kontrollen gikk strålende, og han brydde seg svært lite om at stengene fortsatt var i bilen! Var veldig godt å slippe å måtte styre mer med de stengene for de var montert veldig veldig godt.. de får bare være der, man vet aldri, kanskje man får bruk for de en dag! Noen updates har det også blitt! Alle trefarga lister er byttet ut med svarte blanke lister med unntak av girkula som byttes så snart ny kommer i posten! Og har også fått bytta radio til en med 100% fungerende skjerm! Godt å endelig se hva som står i displayet! Må nesten ha skjermen på plass da det er fra denne webasto timeren styres.. Pedalfestene ble som nevnt fjernet før kontroll! Før: Etter: Ellers har bilen fått nye blanke tåkelys, det gjorde seg! Endret Oktober 1, 2018 av bjorneoen Thundercoil og Designer reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Oktober 3, 2018 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2018 Har nå funnet ut hvorfor bilen er så tungstartet som den er! Målte glødepluggene, og kun nr1 fungerer! Resten er defekte/delvis defekte.. Så da blir det bytte på verksted om 1 ukes tid. Prøvde å bytte selv, men det var bare å drite i.. hadde ikke sjans til å få de løs så lar et verksted ta seg av det så slipper jeg å knekke de! Har også hatt problemer med at kupévifta i bilen har vært totalt død helt siden jeg kjøpte bilen.. Har byttet klimaenheten og motstand uten hell, så da vare bare det bare én ting som gjenstod og det var selvfølgelig selve viftemotoren... Tok alt fra hverandre i går, ut med dashbord, ut med alt... og ny viftemotor kom på plass! Vifta fungerer nå som normalt, wohoo! For en møkkajobb... men gikk overraskende fort når jeg først kom igang! Har vegret meg en stund for for dette bytte.. men heldigvis var det verdt jobben! 20181002_183207000_iOS.mp4 Designer og And-reas reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå