Makky123 Skrevet Juli 24, 2018 Share Skrevet Juli 24, 2018 Noen som har erfaring med Europlus garantien som gis av tyske forhandlere? Har skjønt at man må melde inn reparasjon osv. for å få det godkjent, før man faktisk utfører jobben. Dette kan jo være kjipt hvis bilen ikke er kjørbar, da det kanskje fort kan gå noe tid før saken har blitt behandlet? Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarod Skrevet Juli 24, 2018 Share Skrevet Juli 24, 2018 (endret) Hei Jeg har brukt denne flere ganger hos BMW forhandlere i Norge og fått beløpet dekt. Edit: Ja, skade/feil må ALLTID meldes inn FØR man begynner å jobbe på bilen Endret Juli 24, 2018 av Jarod Makky123 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet Juli 24, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2018 47 minutter siden, Jarod skrev: Hei Jeg har brukt denne flere ganger hos BMW forhandlere i Norge og fått beløpet dekt. Edit: Ja, skade/feil må ALLTID meldes inn FØR man begynner å jobbe på bilen Takk for svar Har ikke fått sett på vilkårene, dekker de det samme som en garanti vi er vant til i Norge, eller har de noen spesielle unntak? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarod Skrevet Juli 24, 2018 Share Skrevet Juli 24, 2018 3 minutes ago, Makky123 said: Takk for svar Har ikke fått sett på vilkårene, dekker de det samme som en garanti vi er vant til i Norge, eller har de noen spesielle unntak? De dekker ikke slitedeler, men alt annet av mekanisk/elektrisk. Er vel 100% opp til 100.000 km. Etter 100.000 km så er det fortsatt 100% av arbeidstimer, men litt reduksjon på delene. Den er selvfølgelig ikke like bra som merkeforhandlergarantien på norske BMW'er som er 5år/200.000km, men fortsatt mye bedre enn jallagarantiene fra Autoconcept etc. De svarer veldig fort og er meget profesjonelle. NB! Selv om Europlus godtar å dekke reparasjonen så må du ofte legge ut selv først siden de norske BMW forhandlerne ikke stoler på/vil ta jobben med alt papirarbeidet selv. Da opplyser du bare IBAN info til Europlus slik at de kan betale direkte til deg etter de har mottatt endelig faktura på jobben. Husk uansett å melde fra om skaden, send estimat på jobben, få godkjennelse og så start jobben. Etterpå sender du/verkstedet faktura. Jobben må alltid gjøres på et autorisert BMW verksted. Walkabout og Makky123 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Juli 25, 2018 Share Skrevet Juli 25, 2018 Europlus fungerer veldig bra. Har benyttet meg av garanti på biler jeg selv har importert flere ganger. Aldri vært noe vanskeligheter eller problemer. Har ett års garanti på siste bil. Sist jeg brukte den tok det et par dager å få godkjenning. Trengte da heller ikke å legge ut noe selv. Og tyske forhandlere oppleves ryddigere og ærligere når man skal kjøpe bil også. Makky123 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet Juli 30, 2018 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2018 Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå