Gå til innhold

For lang bunnpanne-plugg?


sst079
 Share

Anbefalte innlegg

Ved forrige oljeskift, byttet jeg også bunnpluggen. Dette fordi den gamle på ett eller annet tidspunkt må ha knekt (før jeg overtok bilen).

Men da jeg skulle skru inn den nye pluggen, virket det som den var for lang..? Akkurat som den buttet, noe som gjorde at jeg ikke ville skru lenger. Dette resulterte i at det nå drypper litt fra bunnplugg. 

Kan det være at jeg har fått en for lang bunnplugg?

Endret av sst079
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Stormblast skrev:

Hei.  Hvis du har bestilt ny plugg på reg.nr vil jeg tru du har fått riktig.

Kan det være at det ligger igjen rester av den knekte pluggen som du nevner?

 

Takk for svar!

Pluggen ble bestilt på Schmiedmann, så regner jo med at de skulle finne riktig plugg.

Har også tenkt på dette med rester av gammel knekt plugg, men oljen renner fint ut av tappehullet, så virker ikke som noe stenger heller. Men ja, når jeg dro til den nye pluggen, så virket det som den tok borti noe inne i bunnpanna...ble mye motstand, og jeg feiga ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min knakk på min e46 for 3 uker siden. Jeg skjønte ikke noe heller, inntil jeg så at bunnluggen er faktisk hul inni. Er den nye pluggenn hul innvendig?

Jeg tok et kont skrujern stakk inn og skudde ut restene som igjen.😲 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den er hul inni kan jeg ikke huske, men dette må jeg jo sjekke :)

Ser forøvrig i ETK at pluggen skal være 15 mm. lang. Erindrer at den jeg satt i må ha vært lengre. Uansett, da har jeg litt å sjekke!

Takk for gode tips, Stormblast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Daniel. skrev:

Er hul bunnplugg på M54 i hvertfall. Muligens M52 også?

Dette er en M52TU, og den har vel mere til felles med M54 enn M52 (uten TU). Således skulle man kanskje tro det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sst079 skrev:

Dette er en M52TU, og den har vel mere til felles med M54 enn M52 (uten TU). Således skulle man kanskje tro det. 

Godt mulig. Tror ikke jeg har byttet olje på M52 før :-k Du må vel nesten bare sjekke..

Vet som sagt at M54 har fordi jeg klarte å knekke en 🤣

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sst079 skrev:

Hehe...virker som det ikke er unormalt at disse knekker. 

Jeg kjøper meg en ny bolt som jeg VET passer, så skal vi nok finne ut av det👍🏼

Aner ikke, for min del så var det vel heller at jeg trakk til litt for hardt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering her - har nå fått tak i ny bunnplugg, av den korte typen. Denne er IKKE hul. I følge GS, er den lange hule pluggen på vei ut av sortimentet, og kort ikke-hul overtar. 

MEN da jeg byttet motorolje i dag, så jeg hvor lekkasjen kom fra. Da jeg byttet olje sist og satt i ny (lang) bunnplugg, så har denne vært for lang og resultert i en aldri så liten sprekk i bunnpannen. Nok til at det drypper olje i ny og ne. Jækla irriterende greier, men må prøve å lappe sammen på en eller annen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...