variator Skrevet August 13, 2018 Share Skrevet August 13, 2018 Skulle kjøre hjem etter jobb i dag i varm bil og satt og ventet på at AC skulle begynne å virke, men ingenting skjedde. Vifta startet rett og slett ikke men det var INGEN feilmelding i displayet. "Auto", viftehastighet og "Max" kunne velges på vanlig måte og de grønne lysene lyste. Er det bare sikringen til vifte som er gått eller er det noe mer alvorlig som har skjedd? Har ikke instruksjonsbok til bilen så jeg er litt usikker på hvilke sikring som er kupevifta? med hilsen Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 13, 2018 Share Skrevet August 13, 2018 Sjekk sikringer, se om AC pumpe har reim og kobler inn - ut. ..Defekt vifte/og eller motstand. Men uansett best å bytte begge deler samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
variator Skrevet August 13, 2018 Forfatter Share Skrevet August 13, 2018 Sitter motstanden i nærheten av vifta? Takk for raskt svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 13, 2018 Share Skrevet August 13, 2018 https://www.pelicanparts.com/BMW/techarticles/BMW-3-Series-E90/ELEC-Blower_Motor_and_Final_Stage_Replacing/ELEC-Blower_Motor_and_Final_Stage_Replacing.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet August 13, 2018 Share Skrevet August 13, 2018 2 timer siden, variator skrev: Skulle kjøre hjem etter jobb i dag i varm bil og satt og ventet på at AC skulle begynne å virke, men ingenting skjedde. Vifta startet rett og slett ikke men det var INGEN feilmelding i displayet. "Auto", viftehastighet og "Max" kunne velges på vanlig måte og de grønne lysene lyste. Er det bare sikringen til vifte som er gått eller er det noe mer alvorlig som har skjedd? Har ikke instruksjonsbok til bilen så jeg er litt usikker på hvilke sikring som er kupevifta? med hilsen Terje Hadde samme problen. Hos meg var det lite gass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
variator Skrevet August 13, 2018 Forfatter Share Skrevet August 13, 2018 Stopper vifta av for lite gass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
variator Skrevet August 13, 2018 Forfatter Share Skrevet August 13, 2018 Tusen takk for gode svar! Skal sjekke sikring(#67??) og div. annet i morgen. Terje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet August 13, 2018 Share Skrevet August 13, 2018 3 timer siden, variator skrev: Stopper vifta av for lite gass? Vifta starter ikke når du ikke har gass nei. Med det mener jeg når du setter på aircondition. Den vil starte når kjølevannet blir varmt. Men når du bruker aircondition så skal vifta svive fordi om kjølevannet ikke er varm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 14, 2018 Share Skrevet August 14, 2018 Jeg tror at @kalinkamaen og TS snakker om forskjellig vifte. Jeg antar at Variator snakker om kupè vifte og ikke kjølevifte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet August 14, 2018 Share Skrevet August 14, 2018 2 timer siden, Otis skrev: Jeg tror at @kalinkamaen og TS snakker om forskjellig vifte. Jeg antar at Variator snakker om kupè vifte og ikke kjølevifte. Oj beklager, min feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
variator Skrevet August 15, 2018 Forfatter Share Skrevet August 15, 2018 I dag skrudde jeg av pollenfilteret og brukte en pussestokk i den høyre luftekanalen til å rotere kupevifta med, merket den "satt" litt, men etter dette gikk faktisk vifta igjen!👍 Men etter at jeg tok ut sikring #67 så lyste ABS+div. andre lamper som hadde med håndbrekk og antispinn/skrens! Hva i alle dager er dette?😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kpboen Skrevet August 16, 2018 Share Skrevet August 16, 2018 Har samme problem på min E90 2006. Alt virker ok, ingen feilkoder, men ikkje sirkulasjon inn i bilen uansett hvilken innstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
variator Skrevet August 16, 2018 Forfatter Share Skrevet August 16, 2018 10 timer siden, kpboen skrev: Har samme problem på min E90 2006. Alt virker ok, ingen feilkoder, men ikkje sirkulasjon inn i bilen uansett hvilken innstilling. Ta av pollenfilteret og dytt vifta i gang igjen, virker fortsatt på bilen min, går i alle hastigheter nå. Men tror vel at jeg etter hvert må skifte vifta. kpboen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå