k.p Skrevet Oktober 9, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2018 Ikke sant. Kan det være at bilen registrerer feil som programmene ikke henter inn? Tenker om man drar til bmw verksted om di har bedre programmer?
Otis Skrevet Oktober 9, 2018 Skrevet Oktober 9, 2018 Umulig. Om du har brukt inpa og/eller ista så det de beste.
k.p Skrevet Oktober 9, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2018 Jeg kommer ikke inn på IHKA med INPA programmet. Kun ISTA. Dette bildet kommer opp
k.p Skrevet Oktober 20, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2018 (endret) Ok, webastoen tenner og fyrer igang. Underveis i oppstartsprosessen viser inpa flammevaktfase 2. Etter noen sekunder i denne fasen stopper webastoen, går over i full kjølemodus og går tilbake til standby mode. Når den stoppet denne gang viser inpa programmet 78 grader på kjølevæsken. Kjølevæsken er ikke varm i det hele tatt når jeg kjenner på slangene. Noen teori på hva som skjer i flammevakt fase 2 ? Endret Oktober 20, 2018 av k.p
Otis Skrevet Oktober 20, 2018 Skrevet Oktober 20, 2018 Var dette med test fra inpa? Hadde webasto vært lenge i gang? Var dette med varm motor?
k.p Skrevet Oktober 20, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2018 Kald motor. Webastoen har ikke vært lenge igang. Stopper etter veldig kort tid. Kjølevæsketemp som inpa viser kan ikke stemme, fordi noen ganger viser det 140 grader og Hvis jeg prøver 6 timer etterpå stopper webastoen på 70 grader. Men stopper bestandig i flammevaktfase 2.
k.p Skrevet Oktober 20, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2018 3113AF54-CEB4-4364-8626-4FAA886F0263.MOV
Otis Skrevet Oktober 20, 2018 Skrevet Oktober 20, 2018 Jeg tror du har feil med hjerne til webasto eller pumpen. For så høy temperatur skal du ikke ha (140 grader) Maxmek reagerte på dette 1
k.p Skrevet Oktober 20, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2018 Har prøvd igjen nå. Helt kald motor. Webastoen stopper i flammevakt fase 2. Denne gang Stoppet den på 78 grader. Men vannet er ikke 78 grader, tok av sirkulasjonspumpen og kan kjenne på vannet med handa. Det er kaldt. Pumpen fungerer,har tatt den av og testet den.
k.p Skrevet Oktober 20, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2018 Ingen feilkode på ecu test med ISTA. Kan være brennkammeret eller sotet flammevakt eller noe der kanskje? Skal demontere webastoen og se nærmere.
Otis Skrevet Oktober 20, 2018 Skrevet Oktober 20, 2018 Når du demontere webasto så vil sannsynligvis de 3 skruene som holder Webasto fast i bilen, de som står i braketten, knekke. Da har du et lite problem. Jeg måtte til et motorverksted for å få det fikset. Ca 1300,- for den jobben. Så trenger du nye pakninger, og da kan det være greit å skifte glødeplugg eller brennkammer også kanskje vifta til friskluft. Ca 3-4k i deler. Jeg var heldig og fikk tak i ny hjerne fra en krasjet bil for 800kr og var svært heldig.
k.p Skrevet Oktober 20, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2018 Ok takk for info. Får se hvordan det går. Oppdaterer etterhvert.
k.p Skrevet Oktober 21, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2018 Hvorfor byttet du hjerne på webastoen?Hadde du noe feilkode eller noe som viste at hjernen var ødelagt?
Otis Skrevet Oktober 21, 2018 Skrevet Oktober 21, 2018 Antok at can low feilen min var løs pinne 3 på webasto. Men feilen var der med ny hjerne så da er problemet mitt i ledningen sannsynligvis.
k.p Skrevet Oktober 21, 2018 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2018 Har tatt ut og delt webastoen. Di 3 skruene som holder braketten på selve webastoen knakk som du sa. Fastgrodd stål i aluminium er vel sjelden bra. I tillegg knakk en 4 mm torx skrue 😕 Selve brennern er veldig svidd, litt sprukket og litt deformert. Noe som ser ut som stålull inni er helt svidd bort nesten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå