zeicko Skrevet August 16, 2018 Share Skrevet August 16, 2018 Har en 03 330d med større intercooler montert. Da jeg monterte den tok jeg av vifta foran og har ikke hadd noen problemer med motortemp. Men jeg klarte selfølgelig og borre et fint hull i kondensatoren til ac systemet. Har bestilt ny nå og det jeg lurer på er om den vifta er nødvendig eller om jeg kan kjøre uten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet August 16, 2018 Share Skrevet August 16, 2018 På 330D E91 2006 så bruker du vifta til AC. Om det er likt på din vet jeg ikke. Hva om du stopper i kryss på varme dager? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zeicko Skrevet August 16, 2018 Forfatter Share Skrevet August 16, 2018 Biln går ekstremt lite i bykjøring så har aldri merket noen problemer med temperatur. Men er vifta ment for ac eller motortemp ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet August 16, 2018 Share Skrevet August 16, 2018 Men virker AC uten den vifta? Det blir ofte kalt AC vifta og det er vanlig at AC ikke virker uten denne, når det gjelder å kjøle motor så holder det med viscosevifta så lenge viscosekoblingen er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet August 16, 2018 Share Skrevet August 16, 2018 Ac funker uten vifta, det kan jeg bekrefte. Eneste er at om motoren blir veeeldig varm, særlig i temp vi har hatt denne sommeren, så får ikke ac kondensatoren nok kjøling og da blir det overtrykk i systemet og gassen slipper ut gjennom en sikkerhetsventil. Lg da er gassen borte og du sitter igjen med ett klimaanlegg som ikke gjør jobben sin. Få vifta fiksa eller vær obs ved køkjøring og tomgangskjøring. Jeg skrur av ac ved køkjøring og tomgang. Opplevd akkurat det jeg skrev over i sommer. Ikke morro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå