Gå til innhold

E60 525d vil ikke gløde. Byttet glødeplugger og rele.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en 06' E60 525d som ikke gløder. Et verksted har byttet glødeplugger og rele for et par år siden, men fant aldri ut av det (dette var før jeg eide bilen). Så de monterte en motorvarmer istedet for å finne feilen.

Før jeg begynner å feilsøke...er det noen som har vært borti dette før? Noen som har noen tips til hvor jeg begynner å lete?

Mange takk for svar!

Mvh

Tommy

Skrevet

Det jeg leser ut i fra kvitteringene er at det ikke er merkeverksted...så det er mulig at de ikke har så ekstremt god greie på BMW...

Tempsensor...mener du utetemp? Ja den funker som jeg kan se. Signalkabler og jording til rele. Da starter vi der! Takker!

Skrevet

Sensor på blokka, den gir eget signal til både instrument panel, ddeog en ting til. Mener den var 4 ledninger på seg. 

Skrevet

Det er uansett lite jobb å ta av innsuget, så ikke prøv uten å ta det av. Det er så å mye enklere når innsuget er av.

Skrevet

Hei. 

Hadde nøyaktig samme problem på min gamle E61 525D. Skiftet plugger og glødeenhet uten at dette hjalp. 

Feilen ble etterhvert oppdaget på mitt lokale verksted. Det var brudd i en kort rød kabel som jeg mener går til glødeenheten (releet). Skiftet denne og alt var ok. Hadde da kjørt 2 år uten gløding, i Nord Norge..... 😂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...