calimero Skrevet September 13, 2018 Share Skrevet September 13, 2018 Hei! Jeg har en 2014 modell BMW F11. Bilen har navi-pro. Den har pdd ikke norsk som alternativ i iDrive. Er dette noe jeg kan laste ned selv og oppdatere via f.eks USB, eller kan det kun gjøres hos BMW? På forhånd takk for svar. Chris A reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
calimero Skrevet September 16, 2018 Forfatter Share Skrevet September 16, 2018 Ingen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildopc Skrevet September 16, 2018 Share Skrevet September 16, 2018 Dette kan VO kodes inn. Legge til 8A7 (mener jeg å huske) i FA. Det kan ta flere timer før den aktiverer seg etterpå, så ha tålmodighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet September 16, 2018 Share Skrevet September 16, 2018 (endret) Fult mulig å kode inn «manuelt» uten å VO kode, tar 5 min med Esys. Krever at du har oppdatert bilen hos BMW ettter 2015. Endret September 16, 2018 av Makky123 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
calimero Skrevet September 16, 2018 Forfatter Share Skrevet September 16, 2018 Jeg er litt grønn på dette området og har heller ikke utstyr til programmering (hverken hard-eller software). Er også litt engstelig for å gjøre inngrep i software, da bilen fortsatt er under garanti. Dette er altså ikke "enkelt" å få til? Tar f.eks Bavaria betalt for noe som dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildopc Skrevet September 16, 2018 Share Skrevet September 16, 2018 2 timer siden, Makky123 skrev: Fult mulig å kode inn «manuelt» uten å VO kode, tar 5 min med Esys. Krever at du har oppdatert bilen hos BMW ettter 2015. Ja det kan du, men VO koding tar like lang tid og er sikrere ift å få med alt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet September 17, 2018 Share Skrevet September 17, 2018 21 timer siden, arildopc skrev: Ja det kan du, men VO koding tar like lang tid og er sikrere ift å få med alt. Hver sin smak Liker personlig ikke å legge til nye utstyrskoder, for har hørt at det kan skape krøll hvis BMW utfører software opdateringer, og det plutselig er mismatch. Norsk språk krever dessuten kun to endringer i to moduler hvis jeg husker korrekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet September 17, 2018 Share Skrevet September 17, 2018 21 timer siden, calimero skrev: Jeg er litt grønn på dette området og har heller ikke utstyr til programmering (hverken hard-eller software). Er også litt engstelig for å gjøre inngrep i software, da bilen fortsatt er under garanti. Dette er altså ikke "enkelt" å få til? Tar f.eks Bavaria betalt for noe som dette? Autorisert verksted utfører vanligvis ikke dette. Sjekk posten under om du finner noen kodere i nærheten av deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
calimero Skrevet September 21, 2018 Forfatter Share Skrevet September 21, 2018 Takk for innspill. Da blir det engelsk fremfor svensk på iDriven, enn så lenge:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå