Gå til innhold

E39 520i m52tu Diagnose fra BMW scanner 190918


Tommy Krogh Hansen
 Share

Anbefalte innlegg

Feilene i SHADOW kan du i grunn se bort fra. Det er bare et arbeidsminne for elektronikken og ikke reelle feilkoder. Det ligger feilkode 202 og 203 der. Men dem er gule og ikke gjeldene for øyeblikket. Dem ville vært røde hvis feilen var aktiv nå. Det er slik BMW Scanner viser feil. Lambda feil på begge sider etter katalysator.

202 Lambda Regulation Bank 1 Post Cat
203 Lambda Regulation Bank 2 Post cat

Jeg har selv ettergått disse feilene i shadow minne som du har, for jeg har dem selv. Det viser seg at noen av dem gjelder utstyr som faktisk aldri har vært montert på bilen.

Jeg ville sett på luftinntak i motorrommet og sett etter falsk luft. Tett luftfilter, sprekker osv. Men det ser egentlig ikke ut som du har falsk luft heller for da ville det nok fort  kommet feilkode som sier misfire syl X. Ta en live måling på lambda.

Har du uorginal eksos? Racing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrBrum,

enig med deg, vært inne på falsk luft tanken. Og jeg kan bekrefte at når jeg tester med startgass får jeg en liten indikasjon på turtall. Var også inne på veivhusventilasjon. 

Har hatt missfire også men under denne diagnosen dukket ikke dette opp. 

Fikk noen rare verdier når kald på lambda men når litt varme var verdiene ok igjen. Men ja tenkte dette kunne være noe. 

nei, orginal eksos, og ellers orginal. Nettop byttet plugger og coil også. 

Veivsensor er ikke bytter mener jeg. 

Noen videre tanker Brum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager sen tilbakemelding her.

For å finne falsk luft syndereb bør du skru fra hverandre luftinntak og inspisere gummi delene fysisk.

Midlertidige rare verdier på lambda kan skyldes falsk luft.

Endret av MrBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...