Bowiitz Skrevet September 26, 2018 Share Skrevet September 26, 2018 Hei! Min 318ci trenger en motorvask, men hvordan gjør jeg dette uten å ødelegge noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet September 26, 2018 Share Skrevet September 26, 2018 (endret) Motoren må være kald. Dekk til dynamo, coilpakke hvis du har M43 motor(e36 og e46) dekk til sikringsboks med plastpose og teip eller noen, alt elektronisk du tror kan bli utsatt for vann må dekkes til. Ellers ville jeg brukt ett motorvaskmiddel eller vanlig avfetting, vannbasert er fint da det ikke ødelegger gummi og pakninger. Ville brukt en detailerskost og eller radiatorkost for å løse opp smuss og møkk, latt avfettinga virke ett par minutter og spylt av med hageslange, pass på å hold slangen i bevegelse og ikke konsentrer strålen mot tennpluggene f. eks. Vann og elektronikk går veldig dårlig sammen. Start opp motoren etter skylling så rester kan fordampe. Bruk en egnet gummifornyer tilslutt for å friske opp gummi og plast. Har tatt motorvask på både rekke 4, rekke 6 og V8, aldri vært noe problem med denne metoden. Lykke til! Endret September 26, 2018 av Slavearbeider'n Bowiitz og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 26, 2018 Share Skrevet September 26, 2018 Ja samme her på rekke 4 og rekke 6, men aldri dekket til noe da. Svak stråle på hageslangen så går dette helt bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowiitz Skrevet September 26, 2018 Forfatter Share Skrevet September 26, 2018 3 timer siden, Slavearbeider'n skrev: Motoren må være kald. Dekk til dynamo, coilpakke hvis du har M43 motor(e36 og e46) dekk til sikringsboks med plastpose og teip eller noen, alt elektronisk du tror kan bli utsatt for vann må dekkes til. Ellers ville jeg brukt ett motorvaskmiddel eller vanlig avfetting, vannbasert er fint da det ikke ødelegger gummi og pakninger. Ville brukt en detailerskost og eller radiatorkost for å løse opp smuss og møkk, latt avfettinga virke ett par minutter og spylt av med hageslange, pass på å hold slangen i bevegelse og ikke konsentrer strålen mot tennpluggene f. eks. Vann og elektronikk går veldig dårlig sammen. Start opp motoren etter skylling så rester kan fordampe. Bruk en egnet gummifornyer tilslutt for å friske opp gummi og plast. Har tatt motorvask på både rekke 4, rekke 6 og V8, aldri vært noe problem med denne metoden. Lykke til! Høres enkelt og greit ut, skal prøves ut iløpet av helgen. Tusen takk for tips! 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå