UnknownTalent15 Skrevet November 5, 2018 Share Skrevet November 5, 2018 Hei, jeg har en tikke lyd i motoren. Dette er et kjent problem på n47 motorene og jeg har hatt den hos BMW. De sier det er Registerkjedet som må byttes. Dette er meget dyrt og jeg får ikke noe dekket på Goodwill mtp feilproduksjonen av motoren. (188 000km og 2008 mod) så jeg har hatt den hos et annet verksted, der sa de at det kunne hjelpe å bytte oljefilter og olje til mineral olje. Tidligere har jeg brukt spesifisert Castrol olje. Etter å ha lest en del her og andre steder ser jeg det er mange delte meninger om å bytte olje, er det noe som er verdt å prøve siden jeg kan spare maange tusen isteden for å skifte hele Reg kjedet? Er det noen som har noen forslag eller tips til dette problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet November 5, 2018 Share Skrevet November 5, 2018 Ikke meninga å høres pessimistisk ut, men hadde det hjulpet å bytte olje, så ville jo ingen betalt store summer for å bytte reg.kjede. Er det påvist strekk i kjedet, så er det strekk. Tykkere eller tynnere olje vil ikke få kjedet tilbake til spesifikasjonene som BMW har satt. Så du har tre valg slik jeg ser det. 1. Fikse bilen. Har vært mange nok reparasjoner på disse motorene at det er flere enn bare BMW som kan bytte dem. Dette betyr billigere regning for din del. 2. Kjøre den til den dør (uvisst hvor lang tid det tar) 3. Selge den til en kjøper som vet om feilen. Er du heldig får du berga noe av verdien på bilen hvis noen bilkyndige ønsker å kjøpe et "rep-objekt". Marius2002, Otis, Knekten og 2 andre reagerte på dette 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå