DJ-Ole Skrevet November 10, 2018 Share Skrevet November 10, 2018 Hei! jeg har et problem jeg håper dere kan hjelpe meg med. Jeg føler at bilen holder litt tilbake når jeg drar på. Den stopper aldri, og den hakker aldri eller går rart på tomgang. Problemet er når jeg skal dra på, føles det i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 10, 2018 Share Skrevet November 10, 2018 Kan være mye som forårsaker dette. Har du prøvd med diagnose, for og se hva som dukker opp der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-Ole Skrevet November 10, 2018 Forfatter Share Skrevet November 10, 2018 Ja,men det er ingenting som er funnet😕 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet November 10, 2018 Share Skrevet November 10, 2018 46 minutter siden, DJ-Ole skrev: Ja,men det er ingenting som er funnet😕 Hva slags diagnose utstyr ble brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 12, 2018 Share Skrevet November 12, 2018 Om jeg kan tippe, og noe du ikke vil få som feilkode, Vanos. Slitte vanostetninger gir deg gjerne mer smådau motor pga en liten lekkasje og dermed noe trykktap slik at vanosstempelet ikke får regulert seg som det skal. Har opplevd det noen ganger på min og om du googler det så vil du kunne lese deg litt opp på det. http://www.beisansystems.com/ vegard89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 12, 2018 Share Skrevet November 12, 2018 Opplever forøvrig at problemet er nesten vekke med Castrol Magnatec fordi den oljen klebrer seg bedre til metall og at du dermed tetter noe bedre (en teori jeg syns stemmer bra på min M52 etter å ha kjørt 12000km med Magnatec kontra BMW MPower) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 12, 2018 Share Skrevet November 12, 2018 Har du M52 eller M52TU? Lukker DISA-ventilen ved oppstart? Rører den seg når du gir gass? Jeg hadde lekkasje i membranen på DISA-ventilen. Bilen gikk dårlig på lavt turtall og pådrag. Ellers er vanos-tetningene det man bør skifte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-Ole Skrevet November 12, 2018 Forfatter Share Skrevet November 12, 2018 Det er en m50b20 motor. Vanskelig å bytte rettinger til vanosen? Spesial verktøy osv ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet November 22, 2018 Share Skrevet November 22, 2018 Tror du mener M52, om du ikke har byttet motor. E39 kom aldri med M50 motor men siste versjon av M50 er ganske lik. Vanskelig, alt er relativt, i utgangspunktet ikke, men du må være svært nøye med klargjøringen av motoren før du demonterer vanos. Så må du ha låseutstyr til timingen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet November 26, 2018 Share Skrevet November 26, 2018 En erfaring jeg har gjort er at motoren blir slappere med lavt oljenivå. Det er hydrauliske ventilløftere på M52, og når oljenivået er lavt løfter ikke ventilene maksimalt. Sammen med det quandt1960 skriver her: På 12.11.2018 den 14.26, quandt1960 skrev: Om jeg kan tippe, og noe du ikke vil få som feilkode, Vanos. Slitte vanostetninger gir deg gjerne mer smådau motor pga en liten lekkasje og dermed noe trykktap slik at vanosstempelet ikke får regulert seg som det skal. Har opplevd det noen ganger på min og om du googler det så vil du kunne lese deg litt opp på det. http://www.beisansystems.com/ quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Desember 4, 2018 Share Skrevet Desember 4, 2018 På 26.11.2018 den 12.22, MrBrum skrev: En erfaring jeg har gjort er at motoren blir slappere med lavt oljenivå. Det er hydrauliske ventilløftere på M52, og når oljenivået er lavt løfter ikke ventilene maksimalt. Sammen med det quandt1960 skriver her: Noe luft vil alltid komme i HVA (hydrauliske løftere). Det en bør gjøre da er å sørge for at oljenivå er der det skal være, ikke under eller over merket. Så ved driftsvarm motor kan du kjøre en lufteprosedyre ved å holde tomgang et sted mellom 3-3500 rpm i minst 4-5 minutt. Dette vil presse luften ut av løfterne, prosessen kan gjentas 2-3 ganger. Om ikke det hjelper kan en kjøre prosedyren en siste gang men da 15 min, feks kjøre i andre gir en stund i det rpm området. BMW selv sier tikking ikke skal påvirke men jeg mener som MrBrum at det kan påvirke litt med at ventilene jobber litt tregere enn de burde MrBrum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå