Motorhavaristen Skrevet Desember 11, 2018 Share Skrevet Desember 11, 2018 (endret) Jeg har hatt feil på glødeplugg 2 så lenge jeg har hatt bilen. Bestemte meg å endelig gjøre noe med det. Kjørte bilen varm i tre kvarter og begynte å demontere en halvtime etter jeg kom hjem. Fikk til slutt av den drittplasten og kom til pluggen. Jeg bruker en 5-15nm momentnøkkel stilt inn på 15, kommer en knapp halv tørn før den sitter seg godt fast. Har badet pluggen i wd40 nå og prøvd å lirke, men kommer ingen vei. Hva bør jeg gjøre? Ta i mer? Vente? Sette på spenning? Montere alt tilbake igjen og prøve om en uke? Har helst lyst å kjøre bilen på jobb i morgen, men har ikke lyst på en halv glødeplugg i toppen heller. N47 på E61 Endret Desember 11, 2018 av Motorhavaristen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tthuns Skrevet Desember 11, 2018 Share Skrevet Desember 11, 2018 Høres it som den har løsnet så jeg ville satt den sikkelig inn med et godt alternativ til w40. Latt det virke og skrudd litt opp og igjen. Pleier å komme da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Desember 11, 2018 Share Skrevet Desember 11, 2018 Som du gjorde, så bør bilen kjørest god og varm først. Dynk den med WD40, skru til du kjenner det blir motstand, skru den inn igjen, så skru ut igjen til du kjenner nok motstand osv.. Som oftest må du holde på slik frem og tilbake en god del ganger, men skal komme litt og litt hver gang. Bare ikke bruk makt når du kjenner motstand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Motorhavaristen Skrevet Desember 11, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2018 Den kommer litt og litt, nå har jeg fått den 2.5 runder. Har guffet på litt med kreftene, nå lar jeg den sitte i noen timer til. Seige greier det her.. glad jeg bare bytter én. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Motorhavaristen Skrevet Desember 11, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2018 Nå fikk jeg den 😁 til sammen lot jeg wd40 virke omtrent seks timer, og gikk ned for å skru fram og tilbake rundt 5 ganger. På slutten tok jeg litt ekstra i, og da kom den sakte men sikkert. Den var trang å få inn også, burde nok ha renset gjengene, men det hadde jeg ikke noe utstyr til, og klokken var mye. Fikk startet opp bilen og den hørtes bra ut på kaldstart. Hostet én gang, tror det kan ha vært all wd40en i sylinderen. Grede dessverre å rake med meg en vakuumnippel fra EGRen. Siden EGR er kodet bort valgte jeg å tette slangehullet med superlim og en skrue. Er det en OK løsning? Gjør det noe at det er åpent inn til egr? A0027EF0-96ED-4235-93EF-A00655DD2963.jpeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå