ErikBR94 Skrevet Desember 21, 2018 Share Skrevet Desember 21, 2018 Hei. Da har bakdørene på bilen endelig starta å knirke. Noen som har prøvd og veit med garanti hva som funker for å bli kvitt det? Ser det er flere innlegg om det, men mye synsing og meninger rundtom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Desember 21, 2018 Share Skrevet Desember 21, 2018 (endret) Hva mener du? Knirk fra pakninger under kjøring, eller knirk fra hengsler/demper ved åpning/lukking? Førstnevnte skal kunne fikses med BMWs originale silikonfjerner. Endret Desember 21, 2018 av *MrB* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Desember 22, 2018 Share Skrevet Desember 22, 2018 (endret) Hvis det er fra hengsler, så hadde jeg det samme problemet på den ene bakdøra mi også. Kjøpte smørespray fra biltema og da ble jeg kvitt problemet. Endret Desember 22, 2018 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Desember 22, 2018 Share Skrevet Desember 22, 2018 Dørene kan begynne å knirke om du bruker tynn olje à la smørespray på dørstopper, fordi den løser opp det tykkere smørefettet (grease) som skal være der. Kan dog brukes på hengslene. Hvis du har brukt silikon på pakningene, så kan dette fjernes med ordinær silikonfjerner, du trenger ikke dyre "originalmidler". Tørre pakninger kan friskes opp med vanlig vegetabilsk matolje (rapsolje er bra). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Desember 23, 2018 Share Skrevet Desember 23, 2018 (endret) Jeg kjøpte kjedespray som er beregnet til crossere osv, da denne "trenger" seg bedre inn i hengsler/dørstoppere. Er over et halvt år siden jeg sprayet på dette midlet, og har ikke merket noe knirking enda. Wd-40 og lignende renner bare ut igjen, så det er helt håpløst. Endret Desember 23, 2018 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå