Gå til innhold

Bytte motor på 2003 325i M54b25


baller
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Takk for at du spør Mr(Mrs Ms?) BMW-guru, det lurer jeg også på. Min blir 18 år snart, og jeg kjører og kjører, litt over 200 000 km nå. 

Det er vel ingen grunn til bekymring før om 18 år til?

Endret av orala
To eventuell titler manglet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På din bil kan du faktisk bruke M52B25TU dobbelvanos motor. Så bytter du over alle de ytre delene fra M54 motoren. M54 motorene har ofte problemer med dårlige stempelringer. Du får samme ytelse i motoren som med motoren som du har nå. Men bare en bedre motor. På facebookgruppene legges det ofte ut slike motorer gunstig. Du kan og sette inn 2.8 TU motoren. Jeg gjorde det i en M54 520 E39. Den motoren ble skikkelig sprek i den bilen. Brukte bare M54 2.2 hjernen som den var. Og det er enda mer å hente med riktig mapping. Men en 523 eller 323 dobbelvanos motor er nok det beste valget for deg.

Hilsen Eirik.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 31.1.2019 den 14.45, orala skrev:

Takk for at du spør Mr(Mrs Ms?) BMW-guru, det lurer jeg også på. Min blir 18 år snart, og jeg kjører og kjører, litt over 200 000 km nå. 

Det er vel ingen grunn til bekymring før om 18 år til?

Å neida, du har nok ingenting å være redd for. Hatt BMW med M50 motorer med godt over 300.000 km, M54B25, M54B22 med 350.000 km.

Den lengst dokumenterte M54 motoren jeg har sett må være en som gikk i statene. En 2001 323ci med rundt 950.000 km på klokka. Mener å huske han passerte en million km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...