michaelskare Skrevet Januar 21, 2019 Share Skrevet Januar 21, 2019 (endret) Hei, gjelder en BMW E61 520d 2007 facelift med M47 520d. Bilen er vanskelig å starte i kulden og har fått opp feil på glødeplugger på cylinder 3 og 1, men har også fått disse som jeg ikke skjønner helt hva er: - 3f11 Accelerator-pedal module potentiometer 1, signal - 3F21 Accelerator-pedal module potentiometer 2, signal - 3F21 Accelerator-pedal module potentiometer 2, signal - 484a, men denne hadde ikke diagnosesystemet noen beskrivelse på Noen som vet hva som er feil og hva som må gjøres? Takker for alle svar 😃 Endret Januar 21, 2019 av michaelskare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 21, 2019 Share Skrevet Januar 21, 2019 Den beskriver jo forsåvidt det selv. Men spørsmålet er jo om hva som egentlig er feil. Den mener jo at det er feil på signalet til/fra pedalboksen vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
michaelskare Skrevet Januar 21, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2019 2 timer siden, Otis skrev: Den beskriver jo forsåvidt det selv. Men spørsmålet er jo om hva som egentlig er feil. Den mener jo at det er feil på signalet til/fra pedalboksen vil jeg tro. Ja var det jeg tenkte på, om noen har erfaring med denne feilen. Bytte pedalboksen, sensor, eller om feilen kan ligge en annen plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
michaelskare Skrevet Januar 22, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2019 Noen som vet hvordan det er å bytte glødeplugger på disse? Mye jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Januar 22, 2019 Share Skrevet Januar 22, 2019 Ikke mye jobb, men litt tuttel. Innsuget må av, pluss litt kontakter, rør og slanger. Glødepluggene er i seg selv litt vriene å få ut. Varm motor og mye wd40 må til. Pluggene må ofte lirkes frem og tilbake til det kjedsommelige. Momentet du bruker før disse knekker er noe som jeg mener man bare må ha i fingrene, gjennom år med skruing. En som stort sett kun har skiftet hjul på bil, har stor sjangs for å brekke pluggene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
michaelskare Skrevet Januar 22, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2019 17 minutter siden, Evopower skrev: Ikke mye jobb, men litt tuttel. Innsuget må av, pluss litt kontakter, rør og slanger. Glødepluggene er i seg selv litt vriene å få ut. Varm motor og mye wd40 må til. Pluggene må ofte lirkes frem og tilbake til det kjedsommelige. Momentet du bruker før disse knekker er noe som jeg mener man bare må ha i fingrene, gjennom år med skruing. En som stort sett kun har skiftet hjul på bil, har stor sjangs for å brekke pluggene. Ok takk for svar! Vet du hvor glødereleet sitter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Januar 22, 2019 Share Skrevet Januar 22, 2019 Nei. Mulig google vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
michaelskare Skrevet Januar 22, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2019 (endret) 4 timer siden, Evopower skrev: Nei. Mulig google vet? Har forsøkt, men ikke funnet noen beskrivelse til denne motoren Endret Januar 22, 2019 av michaelskare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 23, 2019 Share Skrevet Januar 23, 2019 Se på newtis.info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå