Gå til innhold

Forsikringsskade - takst utover synlige skader


BMWlog
 Share

Anbefalte innlegg

Har nylig vært offer i en kjedekollisjon hvor jeg havnet i midten av to andre biler. Var på takst i dag hos BMW merkeverksted og de kom egentlig frem til at de må demontere en del for å se etter skader bak støtfangere. Jeg ønsker jo selvfølgelig å få et pristilbud og tilbud på kontantoppgjør før noen går i gang med reparasjon av bilen. Problemet med dette er at demontering er ikke en del av taksten dersom de ikke reparerer bilen med det samme så dette må jeg isåfall betale selv om jeg kun ønsker pristilbud for å så ta kontantoppgjør.

Jeg tenker å selv demontere støtfangere å sjekke selv etter skader. Problemet er jo at PDC sensorer osv også har tatt skade, men disse får de ikke med i ordinær takst uten å feilsøke for å lese av feilkoder osv. Uansett så tenker jeg å se over selv, for å deretter velge om jeg sier meg fornøyd med kontantoppgjør på kun synlige skader eller om jeg skal betale 5 timer på merkeverksted for å potensielt avdekke flere feil.

Hva tenker dere vil være lurt i denne situasjonen? Jeg ønsker helst kontantoppgjør da jeg kan fikse skaden selv og få byttet til M-sport fangere. Takk for alle innspill, håper det var et forståelig innlegg.

Endret av BMWlog
1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, dette kan nok være lurt. Jeg sjekket litt bak støtfangere i dag, framme så helt fin ut foruten en leder til PDC som var utav kontakten. Bak hadde fått seg en støt i holder til støtfanger bak. Det er derfor god grunn til og tro at deformeringselement og beslag på støtfanger bak også har tatt skade. Har snakket med verksted og de utfører grundig takst og dersom jeg velger kontantoppgjør å fikser bilen selv så betaler jeg for timene de bruker på taksten, hvis ikke er det inkludert i forsikring. På denne måten er jeg heilt sikker på at alle fysiske feil og feilkoder blir avdekket, oppdaterer sak når jeg vet mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...