Gå til innhold

"Restraint system faulty" 2008 E61


JoM
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skjønte litt mer av hvordan Ista fungerer, men Test plan sier bare at ASCM-modulen må byttes og kodes inn på nytt. BMW-verksted neste, hvis ingen andre har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mener jeg det er ja, tror du må inn med winkfp og flashe ny programvare med rett rammenummer da. Litt større risiko over obd kabel, men om programvaren er liten av størrelse skal det gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var dette løst. Brukt modul ble kjøpt inn og byttet. Alle feilmeldinger og lys forsvant. Etter det jeg har blitt fortalt, har jeg vært heldig og fått en modul fra en bil med samme utstyr som min egen. Modulen skal uansett kodes inn for å få alt på stell. 

Jeg har også byttet og registrert nytt batteri. Biltema 95A AGM. 

Takk til SweetBMW for hjelp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 4.2.2019 den 11.23, JoM skrev:

Hei

Jeg fikk plutselig opp varsel på "Restraint system faulty". Begge airbaglampene lyser og feilmeldingen kommer opp i displayet. Bilen er en 2008 E61 525XD som har gått ca 220 000km. 

Jeg har kjørt diagnose med Rheingold og får opp feilkode 0093D7: ACSM - Internal fault. 

Noen som har vært borti dette før? Finnes det en prosedyre for diagnose på systemet i Rheingold?

Jeg kan legge til at jeg får opp melding om "Increased battery discharge" innimellom og at bilen har resatt seg (mistet innstillinger på klokke osv, samt adapsjoner på girkasse) under kjøring en gang ila. det siste året. Har målt batteriet til 12,7V hvilespenning. Bilen står med DEFA warmup med 4A lader hver natt. Kan dette "kamuflere" batteriproblemer?

Takker for svar på forhånd.

Byttet du airbag ecu for og fikse dette? Hvordan, og med hva kodet du? 

 

Har samme feil selv og har byttet ECU, men trenger litt assistanse med koding av vin osv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...