JoM Skrevet Februar 8, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 8, 2019 Ok. Satser på å lese meg litt opp på bruk av ISTA i helga, så får jeg gjøre et nytt forsøk med feilkoden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoM Skrevet Februar 11, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2019 Jeg skjønte litt mer av hvordan Ista fungerer, men Test plan sier bare at ASCM-modulen må byttes og kodes inn på nytt. BMW-verksted neste, hvis ingen andre har noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 11, 2019 Share Skrevet Februar 11, 2019 Du kan jo fikse det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoM Skrevet Februar 11, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2019 Gjerne, men jeg føler at jeg har en vei å gå for begynne med koding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 11, 2019 Share Skrevet Februar 11, 2019 Det er svært enkelt med NCS når en modul er ny. https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1800496-Dummies-Guide-to-Basic-coding-with-NCS-Expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoM Skrevet Februar 11, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2019 Takk. Da skal jeg lese gjennom. Er det mer omfattende hvis modulen er fra en annen bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 11, 2019 Share Skrevet Februar 11, 2019 Det mener jeg det er ja, tror du må inn med winkfp og flashe ny programvare med rett rammenummer da. Litt større risiko over obd kabel, men om programvaren er liten av størrelse skal det gå greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoM Skrevet Februar 11, 2019 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2019 Ok. Da skal jeg undersøke mulighetene. Takk for hjelpen så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoM Skrevet Mars 4, 2019 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2019 Da var dette løst. Brukt modul ble kjøpt inn og byttet. Alle feilmeldinger og lys forsvant. Etter det jeg har blitt fortalt, har jeg vært heldig og fått en modul fra en bil med samme utstyr som min egen. Modulen skal uansett kodes inn for å få alt på stell. Jeg har også byttet og registrert nytt batteri. Biltema 95A AGM. Takk til SweetBMW for hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt André Strøm Skrevet April 22, 2019 Share Skrevet April 22, 2019 På 4.2.2019 den 11.23, JoM skrev: Hei Jeg fikk plutselig opp varsel på "Restraint system faulty". Begge airbaglampene lyser og feilmeldingen kommer opp i displayet. Bilen er en 2008 E61 525XD som har gått ca 220 000km. Jeg har kjørt diagnose med Rheingold og får opp feilkode 0093D7: ACSM - Internal fault. Noen som har vært borti dette før? Finnes det en prosedyre for diagnose på systemet i Rheingold? Jeg kan legge til at jeg får opp melding om "Increased battery discharge" innimellom og at bilen har resatt seg (mistet innstillinger på klokke osv, samt adapsjoner på girkasse) under kjøring en gang ila. det siste året. Har målt batteriet til 12,7V hvilespenning. Bilen står med DEFA warmup med 4A lader hver natt. Kan dette "kamuflere" batteriproblemer? Takker for svar på forhånd. Byttet du airbag ecu for og fikse dette? Hvordan, og med hva kodet du? Har samme feil selv og har byttet ECU, men trenger litt assistanse med koding av vin osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoM Skrevet April 23, 2019 Forfatter Share Skrevet April 23, 2019 Jeg byttet ECU. Jeg vet ikke hva det skal kodes med. Jeg tok kontakt med BimmersUpgrade ang. dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt André Strøm Skrevet April 23, 2019 Share Skrevet April 23, 2019 Hvem, hva, hvor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 23, 2019 Share Skrevet April 23, 2019 Du kan kode det meste med NCS og winkfp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kurt André Strøm Skrevet April 23, 2019 Share Skrevet April 23, 2019 noen som har sp daten fil til meg da? til e61. har ikke fått satt opp winkfpp enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 23, 2019 Share Skrevet April 23, 2019 (endret) I min signatur. Endret April 23, 2019 av Otis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå