Gå til innhold

Problemer med bagasjeromsluke / skyldes det kabelbrudd ved førerdør eller hva? X3 E83 2009 modell - Tips ønskes


Dnivie
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en X3 E83 2009 modell. 

Problemer med bagasjeromsluka - elektrisk feil, brudd på kabel/kabelføring ved førerdør et sted?

Bagasjeromsluka har de siste to ukene åpnet seg når tenningen ble avslått og førerdøra åpnet opp. Det skjer ikke når de andre passasjerdørene åpnes. Det er ei heller vært mulig å åpne bagasjeromsluka på "vanlig" måte mens denne feilen har vært der de siste par ukene. I kveld så hjalp det ikke engang å slå av tenningen og åpne førerdøra. Dvs. nå er bagasjerommet lukket og "låst" for godt.... 

Er åpen for at jeg tar fullstendig feil - men har tenkt at siden luken alltid åpnet seg når førerdøren ble åpnet etter at tenningen ble slått av - skyldes det et ledningsbrudd ved førerdøra et sted?  (vet ikke med sikkerhet at kabelen går ved førerdøra - men det virker slik....).

Er det noen som har noen tips? Hvor går ledningen, finnes det et "el-kart" til en E83? Noen med erfaring fra lignende? Noen som tror det er noe annet (har koblet av/på batteriet etc - uten at det hjalp).... Evt. noen som vet om et verksted rundt som kan dette uten at en må betale det hvite ut av øyet? Bor i Follo området. Snakket med Bilia i anledning PKK kontroll sist uke - og de sa bare at det kostet ca. kr. 20.000 å trekke nytt el.anlegg på bilen....  Helt uaktuelt å bruke så mye på den bilen som nå er 10 år, men samtidig er det vår familiebil - og jeg liker den veldig godt.  Må derfor få dette reparert.... 

Har i kveld forsøkt søke på Bimmers.no om løsninger - så langt uten hell. 

Alle tips mottas med glede.  

Mvh Eivind 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra hva jeg kan se i koblingskjema så går det ledning fra "boot lid push button" til "General module control unit" modulen, men det står ingenting om hvilken vei denne tar. Denne modulen ligger bak hanskerommet, så det kan tenkes at ledningene faktisk går via passasjer siden, og ikke sjåfør. Kan dog ikke gå god for dette, men det bare gir mening at det skulle vært slik. 

Når jeg leser trøbbel med bakluke, så tenker jeg automatisk mikrobryteren. Denne kan føre til at luka åpner seg opp uten at man ønsker det eller at den ikke åpner seg opp i det hele tatt. Vet ikke om dette er et eksisterende problem på E83? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...