Gå til innhold

2014 F10 koding av us blink


Flataas
 Share

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Evopower skrev:

Har kodet us blinkers på f11 ved hjelp av carly appen. Funka bra ilag med blåtann obd carly adapter

Det slå meg ikke inn, men når jeg så at du hadde skrevet det. så slo det meg at det går nok, hengte meg opp i at han hadde kabler(tenkte pc med engang), så reflekterte ikke på det. carly er en kjemp fint innsteg til koding da den er enkel og forstå. bra tips @Evopower trur jeg må handle meg en carly for og vite hva den kan og ikke kan 🙄

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sand1 skrev:

Det slå meg ikke inn, men når jeg så at du hadde skrevet det. så slo det meg at det går nok, hengte meg opp i at han hadde kabler(tenkte pc med engang), så reflekterte ikke på det. carly er en kjemp fint innsteg til koding da den er enkel og forstå. bra tips @Evopower trur jeg må handle meg en carly for og vite hva den kan og ikke kan 🙄

Har pc og kabler, samt esys.   Har lett meg fram på nett til dette " I coded on 2014 f10 USA FRM - FRM_U_EFFEKTIV - U_EFF_SM_V -wert 1 and they where disabled, maybe try to code wert 2 to enable them"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt ann på hvilken lamper og styring som sitter på bilen. 

Men er mulig dette funker: frm> 3060_u_effektiv, 20 >u_eff_sm_ v werth 2 eller vis tms så er det og kode denne med lampa_map_para_satz_03 eller 04 men denne må da istaleres igjenom ista/d  for og lære led lampene men vansklig og si da adaptive og led lys og slikt spiller inn, og noen er det ikke mulig og gjøre det med sies det også(kjøper ikke den helt vil anta det er en milighet) 

Endret av Sand1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sand1 skrev:

Kommer litt ann på hvilken lamper og styring som sitter på bilen. 

Men er mulig dette funker: frm> 3060_u_effektiv, 20 >u_eff_sm_ v werth 2 eller vis tms så er det og kode denne med lampa_map_para_satz_03 eller 04 

Hvordan koder jeg denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Sand1 skrev:

Kommer litt ann på hvilken lamper og styring som sitter på bilen. 

Men er mulig dette funker: frm> 3060_u_effektiv, 20 >u_eff_sm_ v werth 2 eller vis tms så er det og kode denne med lampa_map_para_satz_03 eller 04 

 

Untitled.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Sand1 skrev:

Se på 3080 lampmap om det er noe som heter para satz dette kan da endres til 03 eller 04 

Finner mye, men kan kun endre på det som står inne på "Ausgelesen"Untitled2.thumb.png.2de322ca38d00bcf25663d182ada547f.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal endre Ausgelesen på Lamp_Map_Para_Satz_03 og 04 til BV_F025_wert_01__FRAZgedimmt _als_Sidemarker

Fant dette på et forum

" There is a wert value for LAMP_MAP_PARA_SATZ_03 and LAMP_MAP_PARA_SATZ_04 which enables US style sidemarker lights, which is "BV_F025_wert_01_BLKgedimmt_als_Sidemarker" for both of them. This enables the front indicator to come on statically at low voltage when the light selector switch in the car is on anything other than '0' (or 'A' in the daytime. It comes on at night with the rest of the lights). On the 6-series (which also uses F10 from a coding point of view), this illuminates the inner pair of turn signals.
If the turn signal is applied, it will temporarily switch off the sidemarker light for that side of the car (so it can clearly flash yellow light on and off), and it will go back to sidemarker mode when the indicator/turn signal has been switched off. This also applies to hazard lights.
"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...