Gå til innhold

Varsel på bremseklosser forran og bak? BMW E91

Bimmmer3
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 
Tidligere i uken fikk jeg opp varsel på bremseklosser foran måtte byttes. Disse var byttet for noen mnd siden og var resat i bilen. Jeg forsøkte å resette på nytt, det forsvant da til jeg startet bilen igjen. Nå har jeg forsøkt å resette enda et par ganger men funker ikke. Plutselig kom det varsel på klossene bak også. Samtidig som lys for håndbrekk er på lyser konstatnt selv om ikke det er på. 
Noen som har vært borti dette?
BMW E91 2011mod.
Se vedlagte bilder. 

Varsel1.jpg

Varsel2.jpg

varsel3.jpg

Varsel4.jpg

varsel5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensor ble byttet foran samens med bremseklosser og skiver. 

Fikk først varsling på klossene foran. Resatt noen ganger også kommer feil på klossene bak. Da vil heller ikke lys for håndbrekket slukkes. 

Rart at begge kommer plutselig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd noe lignende med uoriginal sensor. Etter hvert gikk det helt i tullball, og lot seg ikke resette etter x antall forsøk, så jeg ga opp. Dette er et par år siden, hadde da 15k km igjen ifølge sensoren (helt nye skiver og klosser), nå ligger den på 45k, så blir stadig mer slitebelegg på mine klosser. :)

Et tips kan være å kortslutte sensoren (klipp den gamle sensoren, koble sammen ledningene, plugg inn), og resette (mens den er kortsluttet), før du setter inn den nye sensoren igjen.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Basse Lusk skrev:

Har opplevd noe lignende med uoriginal sensor. Etter hvert gikk det helt i tullball, og lot seg ikke resette etter x antall forsøk, så jeg ga opp. Dette er et par år siden, hadde da 15k km igjen ifølge sensoren (helt nye skiver og klosser), nå ligger den på 45k, så blir stadig mer slitebelegg på mine klosser. :)

Et tips kan være å kortslutte sensoren (klipp den gamle sensoren, koble sammen ledningene, plugg inn), og resette (mens den er kortsluttet), før du setter inn den nye sensoren igjen.

Sensoren på klossene vet ingen ting om hvor mange km det er igjen.  Dette er 2 ulike system/varslinger.  Den service varslingen som teller ned km er bare noe bilen selv kalkulerer når den får beskjed om at klosser er nye. 

Sensoren i klossene slår ut når det er lite belegg igjen , pga. at den blir slitt av mot bremseskiven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...