Gå til innhold

BMW 1-serie E87 12v når bilen er ulåst


Asphaug
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, Noen som vet om et enkelt sted å hente 12V fra når bilen er ulåst og kun når den er ulåst? Typ en arduino får strøm i det jeg låser opp bilen.

Har vurdert interiørlysene, men må da være et enklere og bedre alternativ? 

Trenger ikke strøm mer en 30 sekunder etter den er ulåst, vil faktisk være negativt om det er 12v der så lenge bilen er ålåst, om jeg noen gang glemmer å låse bilen.

 

Gjelder en BMW E87 2005 modell.

Endret av Asphaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Otis said:

Du kan feks hente strøm fra TCU om du har det.

Google meg fram til at TCU er Telematic control unit. Antar at dette er GPS, multimedia opplegg i senterkonsollet? Har god gammeldags spiller med AUX. Så antar nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke hentet fra en modul, vil det ikke kunne påvirke modulen? Kan ikke du hente fra 12VDC kontakten/røyktenner. Den er aktiv når du åpner bilen og KL30 aktiveres. Om du vil trekke dedikert skjult kabel kan du vel trekke rett fra sikringsboks som er på Terminal 30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, quandt1960 said:

Ville ikke hentet fra en modul, vil det ikke kunne påvirke modulen? Kan ikke du hente fra 12VDC kontakten/røyktenner. Den er aktiv når du åpner bilen og KL30 aktiveres. Om du vil trekke dedikert skjult kabel kan du vel trekke rett fra sikringsboks som er på Terminal 30?

Men sigaretttenneren aktiveres vel ikke før bildøren åpnes? Er ute etter noe som gir 12V i det jeg låser opp bilen med sentrallåsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke blåtann heller?

Men uansett så kan du hente ut strøm fra feks PDC da? Det er sikkert en hel del andre moduler du kan bruke.

@quandt1960 Jeg henter strøm til min Fistune DAB fra TCU. Virker fint det. Det er jo ikke slik at jeg "tømmer" ledning for strøm ved å koble meg innpå samme ledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...