Bixplus Skrevet Mai 8, 2019 Share Skrevet Mai 8, 2019 Heisann! Var i helga oppe i Kristiansund og henta ny 318I 2006 modell E90 og fikk "motorfeil" på vei ned, kom oss ned.. I går så tok me diagnose på bilen og fikk opp alle disse feilkodene.. Nokon som har tips? Sitter stor pris på hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 8, 2019 Share Skrevet Mai 8, 2019 Skrekk og gru. Det er som oftest problemer med vanos, eksentrisk kam aksel eller register. Eller alt. Så i beste fall er det bare å fikse det så blir det ok. Men disse motorene har også problemer med olje forbruk, så det kan være lurt å se på det før man gjør så mye annet. Bixplus og Bimmernew reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bixplus Skrevet Mai 8, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2019 22 minutter siden, Otis skrev: Skrekk og gru. Det er som oftest problemer med vanos, eksentrisk kam aksel eller register. Eller alt. Så i beste fall er det bare å fikse det så blir det ok. Men disse motorene har også problemer med olje forbruk, så det kan være lurt å se på det før man gjør så mye annet. Da eg hadde ein liten mistanke om.. Enten er eg totalt blind men eg finner virkelig ikkje peilepinnen på e90en? Og med vanos osv, kva er ca pris og fikse? Har ikkje fått noko varsellampe med olje per dags dato. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 8, 2019 Share Skrevet Mai 8, 2019 Det er ikke peilepinne på den motoren. Skal du ha et verksted til å fikse det, så blir det fort 20k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bixplus Skrevet Mai 8, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2019 (endret) 11 minutter siden, Otis skrev: Det er ikke peilepinne på den motoren. Skal du ha et verksted til å fikse det, så blir det fort 20k .... Da eg fryktet da, men tusen hjertelig takk for hjelp! Får ta ein diskusjon med selger, blei solgt som den sto. Men h*n oppga ingenting om så mykje feil. Og vist eg skal fylle på olje, skal eg vente til varsellampa starter? Vil ikkje overfylle, og veit du sånn ca pris vist eg fikser det sjølv? Endret Mai 8, 2019 av Bixplus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 8, 2019 Share Skrevet Mai 8, 2019 Olje fylling gjøres når bilen sier fra. Det er vel n43 eller n46 motor du har, og den er svært godt kjent for sine problemer med motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Mai 8, 2019 Share Skrevet Mai 8, 2019 Ikke usannsynlig at det er registerhavari pågang.. Hvor i landet holder du til da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bixplus Skrevet Mai 8, 2019 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2019 16 minutter siden, Daniel80 skrev: Ikke usannsynlig at det er registerhavari pågang.. Hvor i landet holder du til da? Holder til i Bergen omegn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlendja Skrevet Mai 8, 2019 Share Skrevet Mai 8, 2019 Ja bilen selges som den står, men kjøper skal alltid kunne vite om ukjente feil eller mangler. Her er det ikke en feil, men du har nå virkelig kjøpt deg arbeid vist du ikke leverer den tilbake. Som kjøper har du sterke kort på hånd den dag i dag. Er det vanos eller registerkjede begynner tusenlappene fort å rulle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå