Gå til innhold

Ustabil Comfort Access og Keyless på 520 e61

cul
 Share

Anbefalte innlegg

På min e61 09 modell er det ikke oppladbart batteri i nøkkeln. Forøvrig har jeg ikke noen annen mulighet for låsing enn å trykke på nøkkeln. Jeg har keyless og comfort access. Men ikke touch låsing på handtak. Var ikke klar over at det fins på e61. Ofte er dette problemet med di nyere bmw. Har sett flere bytter selve handtaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Otis skrev:

Som er antenne forsterker? 

Ja rekkevidden til nøkkeln økte med sikkert 30 m. Så det forsterker nok signalet. Der er også fm radio greier inni. Man kunne ikke fysisk se at noe var feil med enheten.  Men feil var det uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig selve håndtaket må byttes.
Altså ved låsing av bilen med Keyless prøvde jeg meg bare frem ved å stryke på dørhåndtaket utvendig etter å hatt en 2020 i3 med samme funksjon da min e61 i heller ikke har noen fysisk knapp på dørhåndtaket å trykke inn for å låse, som jeg vet enkelte andre bilmerker har ved keyless funksjon. Men ettersom strykingen ikke fungerte så bra på førerdøren prøvde jeg på passasjer og da låste den med en gang.

Har nå lest litt mer rundt dette og funnet ut at nøkkelen har oppladbart batteri som lades i "tenningen" og når bilen skal låses, så skal det kun strykes på dørhåndtaket, men på førerdøren skal en visst touche metallet hvor en stikker inn nøkkelen ved manuell opplåsing av bilen. Får prøve dette i morgen og se om det faktisk er tilfellet.

Min er også en '09 e61.

Hvordan har du Keyless / Comfort Access med kun manuell opplåsing av bilen?

Correction: Comfort Access -biler har replaceable batteri (CR 2032). Biler uten CA har oppladbart og lades i tenningen.

Endret av Peak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Peak skrev:

Altså ved låsing av bilen med Keyless prøvde jeg meg bare frem ved å stryke på dørhåndtaket utvendig etter å hatt en 2020 i3 med samme funksjon da min e61 i heller ikke har noen fysisk knapp på dørhåndtaket å trykke inn for å låse, som jeg vet enkelte andre bilmerker har ved keyless funksjon. Men ettersom strykingen ikke fungerte så bra på førerdøren prøvde jeg på passasjer og da låste den med en gang.

Har nå lest litt mer rundt dette og funnet ut at nøkkelen har oppladbart batteri som lades i "tenningen" og når bilen skal låses, så skal det kun strykes på dørhåndtaket, men på førerdøren skal en visst touche metallet hvor en stikker inn nøkkelen ved manuell opplåsing av bilen. Får prøve dette i morgen og se om det faktisk er tilfellet.

Min er også en '09 e61.

Er du helt sikker på dette om lading?
Mener jeg forsket på dette for en god stund siden å kom fram til at det ikke var oppladbart batteri hvis du har CA. Eller var det kun pre lci som hadde lading. Husker ikke helt 100%.
Jeg har iaf en lci med CA hvor det ikke er oppladbart batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Peak skrev:

Min er også en '09 e61.

Correction: Comfort Access -biler har replaceable batteri (CR 2032). Biler uten CA har oppladbart og lades i tenningen.

Hei. Jeg har ikke manuell opplåsing. Kun låsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte faktisk å laste opp en video som viser hva jeg mener her.

Som en ser, stryker jeg over førerdøren for å låse skjer det ingenting. Men et forsøk på bakdøren viser at den låser umiddelbart. 
Når det kommer til opplåsing av bilen fungerer dette på samtlige dører inkl. bagasjeluke og glassrute, uten feil.

Filmen er i mørkeste laget, men tror det skal være mulig å se likevel.  

EDIT: Video slettet, fungerte ikke.

Endret av Peak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Peak skrev:

Tenkte faktisk å laste opp en video som viser hva jeg mener her.

Som en ser, stryker jeg over førerdøren for å låse skjer det ingenting. Men et forsøk på bakdøren viser at den låser umiddelbart. 
Når det kommer til opplåsing av bilen fungerer dette på samtlige dører inkl. bagasjeluke og glassrute, uten feil.

Filmen er i mørkeste laget, men tror det skal være mulig å se likevel.  

EDIT: Video slettet, fungerte ikke.

Hei. Jeg måtte prøve dette med å stryke tommeln over nøkkelhull. Fra venstre til høyre. Fungerer å låse 😊 man lærer stadig noe nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, E.C. skrev:

Hvis du låser rett etter å ha låst opp da? Da funker det heller ikke?

Hehe nei, veldig pussig. Prøver hver gang jeg låser bilen etter en kort tur. 1/10 ganger går det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert skrevet det før,men har du lang rekkevidde på nøkkel? Jeg hadde veldig kort, og alt ble iorden når jeg byttet modulen i bakluka. Men jeg tenker hvis du har fin rekkevidde og det eneste som er feil er touch funksjon på handtak, så vil man tro feilen ligger i handtaket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rekkevidde gjennom vinduer på ca. 5-10 meter. Uten obstruksjoner ca. 15-20m på det lengste.

Vil vel egentlig også tro og håpe det kun er håndtaket, alle andre funksjoner fungerer egentlig som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...