Gå til innhold

Feil melding på kamsensor??


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg et lite granne?

 

Jeg har en BMW e46 320i 2.2L motor M54. Jeg fant ut her forrige uke at bilen min ikke gikk som den skulle. Fant ut at når bilen ble varm så vil den ikke gå ordentlig på tomgang. Holder du jevn turtall i fri så går også turtallet ujevnt. Den stopper av og til på tomgang pga turtallet går for langt ned. Bilen blir også ekstremt dau når den blir varm og funker helt fint når den er kald. Den er ikke tungstarta eller noe den er bare rett og slett dau og bruker lang tid på og komme opp i fart enn det den skal. Jeg tok også en diagnose på den og fant feilmelding "41 kamsensorsingnal". 

 

Er det noen som har en formening om hva som kan være feilen her? Takk på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo svært sannsynlig at det faktisk er defekt kam aksel sensor, det er ikke ukjent.

Men det er påstått at det kan stå kam aksel sensor, men så er det enten/og defekt veiv aksel sensor, samt at det sverges til originale sensorer eller Bosch.

Men vær obs på at det også kan være kabelbrudd eller noe med ECU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både kam og veivakselsensor befinner seg i et område som er veldig varmt med mye temp svingninger. Det gjør at isolasjonen internt degraderes og rett og slett flasser av med kortslutning og feilsignal til ecu. Om du får i gang bilen din er det ikke veivakselsensor, for mangler signal fra den kuttes drivstofftilførselen for å skåne motor. Om kamsensor er dårlig eller mangler signal overtar veivsensor som backup. Vær nøye med å lese av koden hvilken av sensorene det er, etter 41 å dømme så er det eksossiden tror jeg, 51 er innsugkam mener jeg å erindre. Bare å bytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...