Gå til innhold

Valg av ny bil! Hjelp🤪


 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 

Nok en gang har jeg lyst på ny bil. Men denne gangen en ikke fult så dyr bil, som jeg kanskje ikke trenger og være så redd for. Har idag en 2010 bmw e91 330d, og er veldig fornøyd med den. Har hatt 2 e91 tidligere og, og likt alle, selv om det var 320d med n47 motoren. Grunnen til ny bil igjen, er i hovedsak at jeg ikke vil ha noe så dyrt stående, som blir brukt så lite. Er i hovedsak en bil som vil bli brukt til bilferie om sommeren, samt til og fra butikken er par tre dager i uka. Ellers kjører jeg stort sett arbeidsbil.

Har sett på en 2000 mod e38 730d msport. Har hatt en 96 mod 728ia for noen år siden og likte ikke den, pga mye bensinforbruk og bilen var lat. Hvordan er disse med m57? Bilen koster 100k og det syns jeg ikke er noe upris. Regner med de er nogenlunde solide ala e39? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E38 er flotte å se på, nesten tidløse. Kvaliteten er meget solid, a la e39. Utfordringen er rust. Ikke at bilene var dårlige, men etter 20 år i norsk saltlake så blir kanaler og hjulbuer oppspist.

M57 motoren i disse er noe av de bedre å eie :) for 100k skal den være nokså strøken. Sørg for at det er sen 99 til 01, så du får faceliften.

Hva med e60 med m47? Rimelig og grei bil. Eller e39 med m47/57?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evopower skrev:

E38 er flotte å se på, nesten tidløse. Kvaliteten er meget solid, a la e39. Utfordringen er rust. Ikke at bilene var dårlige, men etter 20 år i norsk saltlake så blir kanaler og hjulbuer oppspist.

M57 motoren i disse er noe av de bedre å eie :) for 100k skal den være nokså strøken. Sørg for at det er sen 99 til 01, så du får faceliften.

Hva med e60 med m47? Rimelig og grei bil. Eller e39 med m47/57?

 

Takk for bra svar! Den er vist ganske bra, rust på ei dør, fine jekkfester og kanaler, og hjulbuer bak er lakkert opp. Godkjent med coilovers og 20" alpina softline. Heller e38 med m57 enn e39. 

Vil ikke ha e60 med m47, men m57 i e60 funker. Kan vel strekke budsjettet litt for e60 med m57 evt en e9x lci med n47, og krysse fingrene for at reg kjedet holder 😂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...