f30estoril Skrevet Mai 23, 2019 Share Skrevet Mai 23, 2019 Hei, Kjøpte en 2012 F30 320i rundt midt i august 2018. Bilen fungerte fint i noen måneder, så begynte problemene. Bilen kveltes nesten ved oppstart, nykking ved kjøring osv. Byttet en vanos ventil(?) og problemet ble borte. Merket enda at det var noe rart med kaldstart, og at bilen ristet i idle. En stund senere merket jeg at det var konstant vått i dørken. Tar hele interiøret i bilen både framme og bake, fant en lekkasje i brannveggen pga en kabel som var dratt gjennom av tidligere eier eller verksted. Tørket, limte, har ikke merket noe siden det. Merket enda at bilen slet ved gasspådrag, tok av luftinnsug og fant ut at innsugsdelen som kobles på turbo var knekt rett av. Byttet den belgen/innsugsdelen og jeg hadde ikke flere problemer med gasspådrag. Har enda problem med at bilen rister når jeg har den i idle. Får opp drivetrain error nå og da, som noen ganger går bort ved å restarte bilen og andre ganger tar det flere dager før det går bort. Legger ved bilde av kodene jeg får opp. Rister periodisk, så ikke hele tiden. Har åpnet opp oljelokket på toppen av motoren, merker da at kjede er løst. (se video). Dette er den andre bilen jeg har eid, og fatter ikke hvordan det går ann å ha så mye problemer med bilen så kort tid etter kjøp. Er det flere som har opplevd det samme? For å avslutte en ellers rotete post, flere her med 320/328i, N20B20 motor som har opplevd registerstrekk/havari? Har hørt at regningen er på rundt 30-40k, og det er jeg ikke interessert i å betale. Usikker på hvordan jeg kan ta det på forsikring, da jeg har tuning på bilen. Video_22_05.2019,_19_11_41.mov Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mai 24, 2019 Share Skrevet Mai 24, 2019 Har vært en del tull med registerkjede på N20 motorer i USA. Mener @lagunilla sa dette hovedsaklig var et problem på de tidlige utgavene? N20B20A altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW N20B20 Skrevet Februar 13, 2020 Share Skrevet Februar 13, 2020 (endret) På 23.5.2019 den 17.48, f30estoril skrev: Må bare meddele samme problem med "konebilen" en F31 320i Xdrive produsert og levert i første kvartal 2013. Fikk varsel på lavt oljetrykk ved pådrag på motorvei ved ca 64.000km rett etter service. Bavaria byttet oljetrykk-reguleringsventil og påstår at problemet er løst. (jeg har jo også lest om registerproblemer på disse N20 motorene, dette var ikke noe stort problem i Norge i følge verksted) Kjører ikke ofte på motorvei, men noen måneder etter verkstedbesøk, første tur på motorvei på 69.000km kom feilen tilbake. Nå er det motorhavari, men ingen garanti fra BMW Norge...fulgt alle servicer siden bilen var ny hos Bavaria. En ting jeg har bemerket ved samtlige servicer siden bilen var ca 3år er at det ikke går ann å peile olje via instrumentmenyen, den stopper på 17%, jeg tør å påstå at dette var starten på deffekt oljepumpe/registerhavari mens bilen hadde garanti og hadde rullet ca 42.000km. Noen fler her med samme erfaringer? Endret Februar 14, 2020 av BMW N20B20 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusE34tds Skrevet Februar 16, 2020 Share Skrevet Februar 16, 2020 Min har gått 293000km aldri hatt noe tull med kjede eller motor generelt.eneste er att det rakler litt i staget til wastegate Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bback Skrevet Mars 3, 2020 Share Skrevet Mars 3, 2020 (endret) Det vil altså oppstå en lignende lyd som dette om man har problemer. Har muligens noe lignende på min F30 2014 modell, men skal få forhandler til å ta en titt før jeg kommer til konklusjoner. Endret Mars 4, 2020 av bback Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå