Gå til innhold

Registerkjede og annet tull F30 320i


f30estoril
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kjøpte en 2012 F30 320i rundt midt i august 2018. Bilen fungerte fint i noen måneder, så begynte problemene.

Bilen kveltes nesten ved oppstart, nykking ved kjøring osv. Byttet en vanos ventil(?) og problemet ble borte. Merket enda at det var noe rart med kaldstart, og at bilen ristet i idle.

En stund senere merket jeg at det var konstant vått i dørken. Tar hele interiøret i bilen både framme og bake, fant en lekkasje i brannveggen pga en kabel som var dratt gjennom av tidligere eier eller verksted. Tørket, limte, har ikke merket noe siden det.

Merket enda at bilen slet ved gasspådrag, tok av luftinnsug og fant ut at innsugsdelen som kobles på turbo var knekt rett av. Byttet den belgen/innsugsdelen og jeg hadde ikke flere problemer med gasspådrag.

Har enda problem med at bilen rister når jeg har den i idle. Får opp drivetrain error nå og da, som noen ganger går bort ved å restarte bilen og andre ganger tar det flere dager før det går bort. Legger ved bilde av kodene jeg får opp. Rister periodisk, så ikke hele tiden. Har åpnet opp oljelokket på toppen av motoren, merker da at kjede er løst. (se video). Dette er den andre bilen jeg har eid, og fatter ikke hvordan det går ann å ha så mye problemer med bilen så kort tid etter kjøp. Er det flere som har opplevd det samme?

 

For å avslutte en ellers rotete post, flere her med 320/328i, N20B20 motor som har opplevd registerstrekk/havari? Har hørt at regningen er på rundt 30-40k, og det er jeg ikke interessert i å betale. Usikker på hvordan jeg kan ta det på forsikring, da jeg har tuning på bilen.

Bilde 23.05.2019, 17 46 54.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
På 23.5.2019 den 17.48, f30estoril skrev:

 

Må bare meddele samme problem med "konebilen" en F31 320i Xdrive produsert og levert i første kvartal 2013.

Fikk varsel på lavt oljetrykk ved pådrag på motorvei ved ca 64.000km rett etter service.

Bavaria byttet oljetrykk-reguleringsventil og påstår at problemet er løst. (jeg har jo også lest om registerproblemer på disse N20 motorene, dette var ikke noe stort problem i Norge i følge verksted)

Kjører ikke ofte på motorvei, men noen måneder etter verkstedbesøk, første tur på motorvei på 69.000km kom feilen tilbake. Nå er det motorhavari, men ingen garanti fra BMW Norge...fulgt alle servicer siden bilen var ny hos Bavaria.                                

En ting jeg har bemerket ved samtlige servicer siden bilen var ca 3år er at det ikke går ann å peile olje via instrumentmenyen, den stopper på 17%, jeg tør å påstå at dette var starten på deffekt oljepumpe/registerhavari mens bilen hadde garanti og hadde rullet ca 42.000km. 

Noen fler her med samme erfaringer?

 

Endret av BMW N20B20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det vil altså oppstå en lignende lyd som dette om man har problemer. Har muligens noe lignende på min F30 2014 modell, men skal få forhandler til å ta en titt før jeg kommer til konklusjoner.

 

Endret av bback
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...