kimandrebjo Posted May 27, 2019 Share Posted May 27, 2019 Så nå har eg bestemt meg. Eg skal kjøpe ein 316i 1.8 til å ha som leketøy, ein drit bil eg kjem til å gi faen i om eg karver han totalt liksom. Så eg skal sveise diffen, installere hydraulisk brekk og så tenkte eg å prøve å installere ein heime mekka turbo kitt, tenker å ta ein heilt tilfeldig turbo fra eit kjøretøy på skrapen og så er eg ganske ok på metallarbeid så skal klare å fikse alt Anna eksos og innsug uten problem. Men så kjem det eine problemet som plager meg. Folk på nett snakker om compression ratio som må endres får at motoren ikkje skal gå i lufta når du skrur opp trykket. Dette har eg ingen aning om kordan du fikser så lurte på om noen her hadde peiling, han eine på nett sa han hadde fiksa den til å bli 8.5 til 1 om det er nokke som gir mening 😂, sku sefølgelig spørt han om eg kunne men han har ikkje vert aktiv på 5 år så tviler eg får svar.... Einaste eg såg han skreiv som eg tenkte kunne ha effekt på komprisjonen var det at han hadde lagdt dobbel toppdekselpakning, men om detta er får styrke eller om det faktisk hever toppdekselet slik at du får lavare komprisjonen har eg ingen aning om Nokken som kan hjelpe? (btw til alle som kjem til å sei å bare kjøp ein 325 330 elns så seier eg bare nei, detta er for morro skyld, ikkje får å kjøpe den beste motoren som gir mest effekt, bilen eg tenker å kjøpe koster 9k liksom og er pga den er så billig eg har bestemt meg får å prøve detta) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimandrebjo Posted May 27, 2019 Author Share Posted May 27, 2019 Ingen som kan hjelpe meg? 😢 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kvasi Posted May 27, 2019 Share Posted May 27, 2019 For å få det der til å virke må du ha nye dyser og motorstyring til minst like mye som bilen koster, og du må betale noen noen tusen kroner for å programmere morotstyringa (mappe) for deg, samt at som du selv nevner må kompresjonen i motor senkes. Det kan ghettofikses med tykkere toppakning eller å dreie av toppen på stemplene, men du bør helst ha nye smidde stempler og råder. Så, kjøp deg en 325 hvis du ikke har lyst til å kaste penger på et prosjekt som ikke blir verdt halvparten av påkost når den er ferdig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimandrebjo Posted May 27, 2019 Author Share Posted May 27, 2019 Ka du meina med motorstyring? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hsd Posted May 27, 2019 Share Posted May 27, 2019 (edited) Ka du meina med kavring? Edited May 27, 2019 by hsd Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimandrebjo Posted May 27, 2019 Author Share Posted May 27, 2019 Med å karve så meiner eg at eg ikkje bryr meg om den blir ødelgdt, dersom eg gjør detta så blir det ein leikebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimandrebjo Posted May 27, 2019 Author Share Posted May 27, 2019 Før nokken spør nei målet er ikkje å ødelegge den men målet e å lage ein morsom billig leikebil som dersom nokke sku gå gale så kan eg bare hive den på skrotten uten at det skal bety nokke for meg. Har ein e91 eg e alt får glad i til å tørre nokke så lite som å spinne på snøen 😅 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now