Gå til innhold

Kjøp av 2010 116D - Bra eller idiotisk?

frontyer
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, 

Sett litt på en 2010 modell 1 serie. Bilen passer meg og mitt bruk utmerket innenfor en prisramme jeg synes er grei. Den aktuelle bilen jeg ser på har gått ca 180k km. Eneste jeg er redd for er dette velkjente problemet med registerskjedene på N47 motoren. Hvor stort er dette problemet og er motorene produsert i november 2009 en av verstingene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N47 har rimelig bra med problemer på register. Men er dette utbedret så skal det være bra. Er det ikke utbedret så ihvertfall jeg styrt unna, ganske langt og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stort er dette problemet og er motorene produsert i november 2009 en av verstingene?

Jeg har en 6/2009, ringte til Bavaria og sjekket før jeg kjøpte den, bilen var ikke omfattet av dette (men fikk opplyst at det var noe med dieselvarmer som skulle byttes gratis). Det er N47 produsert i tidsrommet  01.03.2007 til 05.01.2009 som er "verstingene", men registerproblematikk forekommet på alle senere modeller også. Nå har bilen du vurderer gått såpass langt, 180 000, at det kan være lurt å få sjekket kjedestrammer og tannhjul uansett, koster rundt 4-5000 kroner. Eller du kan se etter biler som har utbedret problemet, for eksempel denne, har gått 240 000, men regkjedet er utbedret for bare 10 000 siden, og ellers tatt en god del vedlikehold og utgifter de siste årene.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å kjøpe en som har fått utbedret registreret. Hadde ikke sovet godt om natta hvis ikke 😅 Det er for øvrig mange 1-serier på finn som har fått utbedret dette. Om ikke dette er gjort, har du jo noe å prute på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du finner en fin bil med N47 som ikke har skiftet kjedene fra før synes jeg ikke det er grunn for å ikke kjøpe den om prisen er riktig. Og du skrur selv eller kjenner noen/får et kurant verksted til å ta jobben er det ikke dyrt i deler for å skifte komplett registersett. Spesielt gunstig å gjøre jobben før det ryker såklart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...