Jump to content

Kobling inn på CAN bus

sico
 Share

Recommended Posts

Hei !

Hvordan er det enklest å koble seg inn på CAN bus på en F10.

Har funnet ut at 'CAN Low' er rød ledning og 'CAN' High er blå m rød stripe. og disse er Tvinnet sammen.

Finner denne bak i bagasjeromet . men hvordan blir det enklest å koble seg inn på den?

Har noen erfaring med dette?

Takk for svar! Det har jeg prøvd uten å lykkes.. i instruksene på monteringen står det at man kan koble seg inn på hvor som helst.. enkleste veien var i bagasjerommet. 

Hmm .. ikke enkelt gitt. :)

Etter monterings videoer så skal det være riktig...prøver ut en aktiv sound...

Er bare litt skeptisk å tulle for mye med CAN ledningene...i følge det e har lest så kan det fort bli dyrt hvis man roter det til...

Hørte litt rundt med forskjellige verksted men de kjenner ikke til produktene så de vil ikke ta jobben...

Den jeg prøver å koble meg på går til en styringsenhet i bagasjeromet..tror den går til lys bak..rygge sensorer , el håndbrek og diverse...

Det finns olika CAN bus på dessa nyare modeller. Tex PT-CAN som har mest drive train relaterade funktioner så som kommunikation mellan motorstyrboxen och ABS , EKP etc.

Sen har du K-CAN som har mycket kommunikation som har med chassie att göra. 

Finns även lite fler.

Vissa av dessa går tex till OBD uttaget. Har för mig det är PT-CAN men kan va så att man kommer åt alla can bus den vägen via Junctionbox JBE.

Annars kan du koppla på dig var som helst längs can bus , det är det som är det fina med en bus. Och gäller att kolla vilken som är Can-High och Can-low så det blir rätt.

Mvh Andreas

Edited by Fekzen