Gå til innhold

Kobling inn på CAN bus


sico
 Share

Anbefalte innlegg

Hei !

Hvordan er det enklest å koble seg inn på CAN bus på en F10.

Har funnet ut at 'CAN Low' er rød ledning og 'CAN' High er blå m rød stripe. og disse er Tvinnet sammen.

Finner denne bak i bagasjeromet . men hvordan blir det enklest å koble seg inn på den?

Har noen erfaring med dette?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Det har jeg prøvd uten å lykkes.. i instruksene på monteringen står det at man kan koble seg inn på hvor som helst.. enkleste veien var i bagasjerommet. 

Hmm .. ikke enkelt gitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter monterings videoer så skal det være riktig...prøver ut en aktiv sound...

Er bare litt skeptisk å tulle for mye med CAN ledningene...i følge det e har lest så kan det fort bli dyrt hvis man roter det til...

Hørte litt rundt med forskjellige verksted men de kjenner ikke til produktene så de vil ikke ta jobben...

Den jeg prøver å koble meg på går til en styringsenhet i bagasjeromet..tror den går til lys bak..rygge sensorer , el håndbrek og diverse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finns olika CAN bus på dessa nyare modeller. Tex PT-CAN som har mest drive train relaterade funktioner så som kommunikation mellan motorstyrboxen och ABS , EKP etc.

Sen har du K-CAN som har mycket kommunikation som har med chassie att göra. 

Finns även lite fler.

Vissa av dessa går tex till OBD uttaget. Har för mig det är PT-CAN men kan va så att man kommer åt alla can bus den vägen via Junctionbox JBE.

Annars kan du koppla på dig var som helst längs can bus , det är det som är det fina med en bus. Och gäller att kolla vilken som är Can-High och Can-low så det blir rätt.

 

Mvh Andreas

Endret av Fekzen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...