Gå til innhold

Calipper henger på E90


Walkabout
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, min mors E90 320d 2009 har en calipper som henger på førerside bak. Den ble smurt opp for noen uker siden, og fungerte greit noen dager, men nå henger den på igjen. Er det bare å bytte hele calipperen eller har noen erfaringer med noen rimeligere løsninger?

Hvor er det i så fall best å kjøpe calipper, finnes det noen steder man kan få tak i overhalte eller er eurodel.no og lignende greit sted å bestille helt ny?

Gjelder bil med reg. nr. RK15954 om det skulle ha noe å si :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo sannsynligvis skifte stempel på caliper, siden det er ødelagt. Men jeg synes ikke bestandig det er verdt det, sammenlignet med arbeidstid. Men det er jo en subjektiv vurdering.

Det er ikke anbefalt budweg calipere her inne tidligere. Det er påstått de er for dårlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Otis skrev:

Du kan jo sannsynligvis skifte stempel på caliper, siden det er ødelagt. Men jeg synes ikke bestandig det er verdt det, sammenlignet med arbeidstid. Men det er jo en subjektiv vurdering.

Det er ikke anbefalt budweg calipere her inne tidligere. Det er påstått de er for dårlige.

Tror det greieste er å handle inn noen deler til en OK pris, også få byttet det på et verksted (så er man sikre på at det er i orden). Kan fort bli ekstra kostbar å bare skifte stempel, også er det trøbbel igjen om halvt år kanskje?

Hvis man skal kjøpe calipper på nett, er det kun selve calipperen man må bestille, eller masse deler i tillegg? 

Litt kjipt å kjøpe en calipper på eurodel.no også viser det seg at man trenger en haug med mindre komponenter i tillegg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å skifte stempel selv! Gjør du det på verksted, så tror jeg faktisk ikke de vil gjøre det.

Jeg skiftet stempel på mine calipere fra en 2004 modell 535d før jeg monterte de på min bil. Men det var ikke pga rust, men bare i tilfelle de var dårlige.

Du trenger caliper, glidebolter, pakninger, luftenippel og evt bremseslange om du skal de(n) også. Så hva som følger med vet jeg ikke, men du får bare se etter disse ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Otis skrev:

Jeg tenkte å skifte stempel selv! Gjør du det på verksted, så tror jeg faktisk ikke de vil gjøre det.

Jeg skiftet stempel på mine calipere fra en 2004 modell 535d før jeg monterte de på min bil. Men det var ikke pga rust, men bare i tilfelle de var dårlige.

Du trenger caliper, glidebolter, pakninger, luftenippel og evt bremseslange om du skal de(n) også. Så hva som følger med vet jeg ikke, men du får bare se etter disse ting.

Takk for svar. Min mor skruer ikke, og jeg skal ikke sørover igjen før om fire uker (og er ikke så fryktelig god til å skru selv), så det må nok bli ekstern bistand av kyndig mekaniker denne gangen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...