Gå til innhold

E34 518i koker! M40B18


Adrian Frednes
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har fått et problem med min E34. Bilen koker ved tomgang og måleren viser rundt 100 grader ved normal kjøring. Den blir veldig varm ved gasspådrag men stabiliserer seg fort. Jeg får ikke varmluft fra varmeanlegget, noe jeg hadde i forrige uke. Har lest litt her inne at flere har hatt samme problem og da byttet både termostat og vannpumpe. Jeg ser og at det å lufte kan hjelpe på problemet. Jeg ser at den ene ventilen på høyre side av radiatoren lekker litt væske men aner ikke hva det er. Jeg er ingen hobbymekaniker men er fingernem så det å bytte ting og tang er ikke noe problem, men jeg skulle gjerne visst om det er noen her inne som kan si meg ut fra det jeg har av info at det ikke er toppakning som har ryki (eller om det er mulig å finne ut dette). Motoren har gått litt over 70 000 så den er fortsatt ganske ny. 

 

Takker for svar og hjelp. 

 

Adrian 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt viskose og luft skikkelig ,så funker den nok.😀

Hadde det samme problemet ,men ble iorden etter viskosebytte.

Men du bør få fikset den lekkasjen .

Kan være problem å få fikset lufting om der er lekkasjer ,hvertfall større .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, riktig! Det kan det nok ha vært. Bilen er dønn original den bortsett fra at tidligere eier degraderte motoren på den da han skulle gi den bort til sitt barnebarn. Ikke vet jeg hvorfor men dumt var det. Har jo prøvd å selge denne bilen en stund så da er det litt kjipt at sånne ting skal skje. Har forresten ikke sjekket viskosekoblingen hvis det var den du mente jeg skulle bytte? Har en som er interessert i bilen som har en motor stående så jeg får forhøre meg med han først om han vil kjøpe den eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FredrikE24 skrev:

Ta en full runde på kjølesystemet.