Gå til innhold

Problemer med registrering


qwerty3009
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Tror jeg har kommet i en solid klemme. 

Har en BMW 7 serie, f01. Denne kommer rett fra Japan. 

Har forstått det slik at det som regel er utrolig vanskelig å få registrert biler fra 3.land. Denne er venstrestyrt, men er registrert første gang i Japan, noe som gjør at jeg tipper den ikke er EF-typegodkjent. Kan ikke finne noe klistremerke noe sted som tilsier at den er det. På vindecodere på nettet står det at det er en "EUR" modell, men under utstyrsliste står det følgende: "L807A National version japan". Den har også for lite plass til norske skilter på bakluken. Lyktene vet jeg ikke om lyser riktig.

Alt dette tyder på at den originalt er lagd for Japan og derfor ikke EF-typegodkjenning. Litt rart at rattet er på riktig side, men uansett. Har ikke hatt den inne på kontroll hos vegvesenet enda. Ser for meg at jeg får avslag rimelig fort. 

Noen som har noen tips her? Er det mulig å få noen TUV papirer til den? Eventuelt noen som kjenner noen på vegvesenet som kunne hjulpet med dette. Er idiotisk i mine øye at dette skal bli vanskelig. Garantert sikrere enn 60% av bilene på norske veier, men er jo statens vegvesen jeg har med å gjøre. 

Villig til å betale gode penger om noen kan hjelpe konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange Tyske biler er venstrestyrt i Japan fordi de liker å ha de slik som de er i hjemlandet. I dette tilfellet, Tyskland.

Ikke direkte uvanlig at de f.eks importerer Nissan, Toyota osv som er bygd for det Amerikanske markedet selv om de har en egen Japansk utgave av den i hjemlandet.

Angående problemet ditt, mulig @Cbrooen kan hjelpe deg der?

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye og omfattende regler på dette dessverre. Blir endel mer jobb få dette ordnet derifra vs Europa/USA. 

Lykter kan switches om på f01, bryter på lykta

Er kommet nye krav ved dette og er ikke bare papirene man trenger. jeg kjenner problematikken rundt dette. Kan mulig bistå, men får ikke gjort det nå da jeg tar ferie. 

 

Har du hentet fra Tyskland og de fra Japan, eller direkte selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Daniel. said:

Kom plutselig på at platen på bakluken der skiltet festes kan faktisk byttes ut på F01.

Delenummer til plate for Euro skilt: 51497205731

Ser slik ut:

1.jpg

Har sett det, takk for tipset uansett :)

Er som sagt ikke så redd for de tingene. Er mer det at den mest sannsynlig ikke er EF-typegodkjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...