Gå til innhold

Fordlingskasse BMW x3 F25


GeirGje
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en BMW x3 F25 2011-mod hvor jeg plutselig fikk en masse feilmeldinger på stabilization, abs, handbrake og 4x4. I tillegg rykker og napper bilen ved lav hastighet. Føles som den henger igjen i noe.

Verkstedet mente problemet trolig lå i fordelingskassen, men at x-drive er veldig følsomt for dekk som har ulik slitasje, noe jeg hadde (mye mer slitt bak...bredere dimm) så de anbefalte først at jeg prøvde å bytte dekk siden det faktisk var en sjanse for at det var dette som skapte rykkingen og feilmeldingene. Jeg kjøpte nye stjernemerkede Pirelli pzero, men problemet ble ikke borte. Jeg har 245/45/19 fremme og 275/40/19 bak.

Nå er neste steg å vurdere bytte av fordelingskasse. Dette koster 60.000 (tilbud fra merkeverksted i Oslo) så jeg vegrer meg naturlig nok mot det. Jeg vurderer også å ta en tur til noen som kan overhale fordelingskassen i stedet. Noen som har erfaringer med det og har noen å anbefale i Oslo-området? Pris?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med det men jeg ville tatt turen til noen som er dyktige på automatgear, i ditt tilfelle ville jeg dratt til RATS i Østfold, de kan gjerne stille en konkret diagnose. Har du flaks holder det med oljeskift. Vet også at RATS kan ta ut lammelene og maskinere de hvis de er brente. 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...