Gå til innhold

Problemer med E39 540i 1999 (ABS/DSC) og dårlig lading


Benjiin1
 Share

Anbefalte innlegg

Du må lese ut feilkoder, ABS /DSC modulen er kjent for å feile på E39 med årene. At bilen lader dårlig kan være dårlig batteri eller dynamo/spenningsregulator. Kan være en sammenheng da elektronikk liker spenningsvariasjon dårlig men det må feilsøkes. Du kan aktivere hemmelig meny 09, den skal lades med minst 14.0VDC avhengig av hvor mye last, normalt er 14.2-14.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja speedometeret går vel på ene abs føleren bak på disse, så hadde jeg vert deg så hadde jeg bare sjekket/byttet den abs følern jeg. å hvis abs og speedo ikke virker så virker ikke dsc heller da alt dette henger jo sammen, lading kan jo være så mangt , kan jo være IBS føler ( tror din har det ) rett og slett sliten dynemo osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Benjiin1 skrev:

Okey. Hva kan være verst tenkelig/dyreste utfall? Bytte den "geniale"  vannavskjølte dynamoen, eller kan det være mer komplekse problemer?

Ville demontert dynamo og tatt ut spenningsregulator for å se på tilstanden til børsten. Er det lite igjen ville jeg kjøpt ny Dynamo av Elstock aftermarket, 2000 spenn ca hos Koed. De orginale er altfor dyr, bare spenningsregulator koster nesten 5000 org. Evt. kjøpe brukt hos Koed. Om det er den som er problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...