fxslin Skrevet Oktober 9, 2019 Share Skrevet Oktober 9, 2019 (endret) Jeg må bytte foringer på bakstillingen på min Z3 2.8 Coupe, da den er noe "løs" i rumpa ved hard kjøring. Forstillingen er tatt med Powerflex black series og dette ble veldig bra. Den er nå presis og "følsom" foran, men nå merkes bakstillingen bedre ( fjærer og dempere er også helt nytt, KW V2 ). Tenkte å gjøre samme jobben bak nå i vinter og ta ned hele bakstillingen. Da kan jeg like gjerne bytte alt, mens dette er nede. Ser for meg at jeg bytter følgende: 1. Travers foringer (black series) 2. Støttestag (OEM/OEM kvalitet) 3. stag foringer (purple series, de har ikke black series i 17mm) 4. Bærearms foringer Her lurer jeg på å prøve disse: REAR TRAILING ARM BUSH ADJUSTABLE https://www.powerflex.co.uk/product-details/Rear+Trailing+Arm+Bush+Adjustable+/10883.html Og håper på om noen kan si noe om de har erfaring eller om det er poeng med den lille justerings muligheten dette settet gir? Jeg er noe redd for at "justeringen" kan løsne ved hard kjøring og at ting må stilles inn på nytt igjen. 5. Diff foring Ser for meg at jeg slenger inn Black series her også. Men så mener jeg å ha lest et sted at dette kan bli for stivt for Z3/E30 differ? Da den kun har ett feste punkt og belastningen kan bli for stor og dermed forårsake problemer (subframe disaster, knekte fester osv). Så lurer på hva "ekspertene" tenker rundt dette med diff foringen? Det er punkt nr 4 og nr 5 jeg søker innspill/tanker på. (Evt. bedre alternative løsninger også ) (Bilde er kun lagt med for å farge opp posten litt ) Endret Oktober 9, 2019 av fxslin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Oktober 9, 2019 Share Skrevet Oktober 9, 2019 Hvis du ønsker å finjustere camber er det vel bedre å kjøpe justerbare stag ( nedre stag )? Jeg kjører vanlig powerflex bak på M3n og ble veldig fornøyd med det. Ser for meg at det blir mye knot hvis du skal bruke RTAB-foringen til å justere camber, må jo løsne holderen fra chassiet hver gang? 🤔 Hvis den da i tillegg går ut av justering ved hard bruk kan vel det bli et greit irritasjonsmoment. ( PS jeg skal ha verktøy til RTAB liggende hvis du trenger å låne ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet Oktober 9, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2019 6 timer siden, scoot skrev: Hvis du ønsker å finjustere camber er det vel bedre å kjøpe justerbare stag ( nedre stag )? Jeg kjører vanlig powerflex bak på M3n og ble veldig fornøyd med det. Ser for meg at det blir mye knot hvis du skal bruke RTAB-foringen til å justere camber, må jo løsne holderen fra chassiet hver gang? 🤔 Hvis den da i tillegg går ut av justering ved hard bruk kan vel det bli et greit irritasjonsmoment. ( PS jeg skal ha verktøy til RTAB liggende hvis du trenger å låne ) Jeg tar sikkert feil men tror ikke det finnes noe bolt on løsning for justerbare stag på Z3 (E30 bakstilling), uten å sveise på noe kit? Leser at mange velger RTAB foringer for små justeringer, men personlig tror jeg ikke det er verdt det etter lest litt mer. Tror kanskje beste løsning for meg nå er å sveise på et skikkelig kit eller bare kjøre "vanlig" black series der inntil videre. Mulig jeg slår til RTAB verktøyet, hvis den "lokale" supplieren ikke har et jeg kan låne scoot reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Oktober 9, 2019 Share Skrevet Oktober 9, 2019 (endret) Ah min bommert, trodde Z3 hadde samme bakstilling som E36 :-). Usikker på om mitt RTAB verktøy funker på Z3n da 🤔 Endret Oktober 9, 2019 av scoot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå