yoozup Skrevet Oktober 24, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2019 (endret) 8 timer siden, Kvasi skrev: Du kan utelukke gammel olje, men det er et år siden den ble byttet? Der har du definisjonen på selvmotsigelse.. Mulig det,men har kjørt ca 6000 km siden sist oljeskift og jeg bytter olje og filter hvert år. Takk for svar. Men jeg er nesten sikker det er kjede. Endret Oktober 24, 2019 av yoozup Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoozup Skrevet Oktober 24, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2019 40 minutter siden, kimhas skrev: Strekt kjede kan være nok til å gi feil posisjon på kamaksler . Det har nok blitt nyttet mange kam og veivsensorer rundtom pga feilkoder som egentlig kommer av register trøbbel. Ikke bare på BMW Tusen takk for dine svar, dine svar viser at du har bra peiling på dette. Jeg vet at Vanos drevene kan gi feilkode på kamsensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 24, 2019 Share Skrevet Oktober 24, 2019 Litt sånn generelt, et kamkjede strekker seg ikke og blir lengre. Det som skjer er at kjedet, og evt tannhjul, slites sånn at kjedet blir større innvendig og tannhjul utvendig. Det skyldes selvsaagt en ikke god nok konstruksjon på de bilene som har ekstra store registerproblemer, men å bytte olje en gang pr skuddår og mene/tro at det finnes noe som heter longlife er naivt. Ting som "ikke blir tatt vare på" ryker tidligere enn ting som blir det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoozup Skrevet Oktober 24, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2019 14 minutter siden, Kvasi skrev: Litt sånn generelt, et kamkjede strekker seg ikke og blir lengre. Det som skjer er at kjedet, og evt tannhjul, slites sånn at kjedet blir større innvendig og tannhjul utvendig. Det skyldes selvsaagt en ikke god nok konstruksjon på de bilene som har ekstra store registerproblemer, men å bytte olje en gang pr skuddår og mene/tro at det finnes noe som heter longlife er naivt. Ting som "ikke blir tatt vare på" ryker tidligere enn ting som blir det. Jeg er helt enig med deg. Jeg har ikke noe tro på Long life olje, derfor bytter jeg olje hvert år. Jupp ting ryker tidligere ved dårlig service på oljeskift intervall. Kimhas sier kjeden strekker seg, men du sier kjeden strekker seg ikke, men blir lengre ? Når kjeden strekker seg, så blir vel den lengre ? Eller tar jeg helt feil ? Fra mywikimotors.com, N45B16 disadvantages and problems 1. Engine knocking. This problem is mainly connected with timing chain tensioner which should be checked. At the same time timing chains are not as reliable as you can expect. They also need replacement every 60,000 miles (100,000 km) of mileage due to the fact that they stretch. It can result in timing chain jumping. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet Oktober 24, 2019 Share Skrevet Oktober 24, 2019 1 time siden, Kvasi skrev: Litt sånn generelt, et kamkjede strekker seg ikke og blir lengre. Det som skjer er at kjedet, og evt tannhjul, slites sånn at kjedet blir større innvendig og tannhjul utvendig. Det skyldes selvsaagt en ikke god nok konstruksjon på de bilene som har ekstra store registerproblemer, men å bytte olje en gang pr skuddår og mene/tro at det finnes noe som heter longlife er naivt. Ting som "ikke blir tatt vare på" ryker tidligere enn ting som blir det. Jeg har sammenlignet nytt og slitt kamkjede på flere ulike motorer. De gamle har alltid vert litt lengre. Men varierer hvor mange mm det er snakk om. Kombinert med slitasjen du beskriver og/eller knekte føringer osv så blir det trøbbel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoozup Skrevet Oktober 24, 2019 Forfatter Share Skrevet Oktober 24, 2019 Da har jeg fått tilbud på 28K kr for jobben hos gsbildeler, prisen er med vanos drevene på eksos og innsug også. Mye penger, men bedre enn motorhavari. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Oktober 24, 2019 Share Skrevet Oktober 24, 2019 7 timer siden, kimhas skrev: Jeg har sammenlignet nytt og slitt kamkjede på flere ulike motorer. De gamle har alltid vert litt lengre. Men varierer hvor mange mm det er snakk om. Kombinert med slitasjen du beskriver og/eller knekte føringer osv så blir det trøbbel Bytter kamkjeder støtt og stadig, har aldri sett ei som var lengre enn ny. Større innvendig ja, men ikke lengre utvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå