Gå til innhold

N47 registerhavari

Icetwins
 Share

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, kalinkamaen skrev:

Når motoren sveiv, sveiv den fint eller var den røff på tomgang? Tenker på den feildmeldingen du har på exhaust back pressure sensor.

Og fordi om det kanskje er liten sjangs så mål batteriet ditt. 

motor sveiv helt fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Icetwins skrev:

ok, hva er ISTA?

Orginal BMW diagnoseprogram til BMW.

Sitat

motor sveiv helt fint

Stoppet den selv, eller startet den ikke neste gang du skulle prøve?

Tenker litt at de feilkodene må ha hvert der når den sveiv. 

Endret av kalinkamaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Otis skrev:

Det står i manualen at ved skifte av glødeplugg(er) så må man gjøre noe i ISTA før og etter.

Var ikke klar over dette. Er det ette du mener?

Capture.thumb.JPG.035c930e1a74fd74926c283e15ce010d.JPG

Det er nok inn i denne menyen du må trykke på glødeplugger etc. 

Capture2.thumb.JPG.88ab8cb34d71f718aa443e0d39de8c85.JPG

Er ikke vant med F serie jeg, beklager dette.

Men tviler på at dette gjør at bilen ikke starter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, kalinkamaen skrev:

Orginal BMW diagnoseprogram til BMW.

Stoppet den selv, eller startet den ikke neste gang du skulle prøve?

Tenker litt at de feilkodene må ha hvert der når den sveiv. 

Motor startet ikke nestegang jeg skulle starte. Feilkodene lå inne ifra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, kalinkamaen skrev:

Var ikke klar over dette. Er det ette du mener?

Capture.thumb.JPG.035c930e1a74fd74926c283e15ce010d.JPG

Det er nok inn i denne menyen du må trykke på glødeplugger etc. 

Capture2.thumb.JPG.88ab8cb34d71f718aa443e0d39de8c85.JPG

Er ikke vant med F serie jeg, beklager dette.

Men tviler på at dette gjør at bilen ikke starter. 

Se der ja, der kan jo noe av grunnen være. Dette skal sjekkes nærmere. Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Icetwins skrev:

Se der ja, der kan jo noe av grunnen være. Dette skal sjekkes nærmere. Tusen takk :)

Ikke dumt å få sjekket opp i dette, men jeg tviler på at det er dette som skaper feilkodene eller at den ikke starter. Du sa du byttet 4 stk glødeplugger, og ingen av dem er registrert/calibrert via ISTA, hvorfor får du bare feilkode på 2 glødeplugger. Jeg ville feilsøkt på glødeplugg releet/ eller byttet dette ved en senere anledning. Bilen skal lett kunne starte på 2 glødeplugger, ihvertfall i de temperaturene du har angitt her.

Det må jo ha skjedd noe i den tiden du hadde start og mens den stod i ro. Den stoppet jo ikke av segselv engang. Hvis f.eks batteriet har tappet seg så langt ned at du greier å sjinne men ikke får riktig omdr. til å få start?

Det er også veldig stor sannsynlighet at alle disse feilkodene som du har nå, var der når bilen svev som en klokke. Ikke at du skal ignorer feilkodene, bare ha det i bakhodet under feilsøking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, kalinkamaen skrev:

Ikke dumt å få sjekket opp i dette, men jeg tviler på at det er dette som skaper feilkodene eller at den ikke starter. Du sa du byttet 4 stk glødeplugger, og ingen av dem er registrert/calibrert via ISTA, hvorfor får du bare feilkode på 2 glødeplugger. Jeg ville feilsøkt på glødeplugg releet/ eller byttet dette ved en senere anledning. Bilen skal lett kunne starte på 2 glødeplugger, ihvertfall i de temperaturene du har angitt her.

Det må jo ha skjedd noe i den tiden du hadde start og mens den stod i ro. Den stoppet jo ikke av segselv engang. Hvis f.eks batteriet har tappet seg så langt ned at du greier å sjinne men ikke får riktig omdr. til å få start?

Det er også veldig stor sannsynlighet at alle disse feilkodene som du har nå, var der når bilen svev som en klokke. Ikke at du skal ignorer feilkodene, bare ha det i bakhodet under feilsøking.

Tror feilkodene har vært lagret i bilen helt siden registret røk. Grunn til at jeg ikke får start tror jeg er glødepluggene, i helgen når jeg fikk start var den veldig treg på og starte, da sto den innendørs i plussgrader også. Batteriet har slått meg, får tak i batteriladder iløpet av kvelden, så jeg får satt bilen på ladding til i morgen.

slik jeg har forstått det så er det viss man bytter flere en 2 glødeplugger man må kalibrere, kanskje derfor det blir feil på bare to? Har aldri vært borti det problemet før, men så har jo jeg bare kjørt gamle volvoer da😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Icetwins skrev:

Tror feilkodene har vært lagret i bilen helt siden registret røk. Grunn til at jeg ikke får start tror jeg er glødepluggene, i helgen når jeg fikk start var den veldig treg på og starte, da sto den innendørs i plussgrader også. Batteriet har slått meg, får tak i batteriladder iløpet av kvelden, så jeg får satt bilen på ladding til i morgen.

slik jeg har forstått det så er det viss man bytter flere en 2 glødeplugger man må kalibrere, kanskje derfor det blir feil på bare to? Har aldri vært borti det problemet før, men så har jo jeg bare kjørt gamle volvoer da😂

Det står at vist du du bytter 1 eller flere og ikke 2. Hvorfor feilmelding på bare 2 glødeplugger når du har skiftet 4 stk? At du har minus grader når du nå prøver å starte er nytt for meg. Dette ble ikke nevnt tidligere. 

Når du beskriver treig på å starte, mener du at den sjinnet sakte? I såfall hadde du allerede dårlig batteri på dette tidspunktet? Hvis det er flere minus nå når du starter og du har dårlig batteri og du trenger gløding i tillegg som suger mye batterikapasitet på kort tid. Så kan du ikke utelukke at det hjelper med lading. 

Endret av kalinkamaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hvorfor det blir feil på bare 2 blir jo vill gjetting, for satse på at det bare må kodes om. Første gang bilen ble startet og kjørt med sto den inne i plussgrader, men igår sto den ute i minus grader, skrev det i en tidligere post. Skal også nevnes at når jeg fikk start på den i helgen så var batteriet full ladet, så det er godt mulig det er batteriet som er synderen. 

Koblet av batteriet da jeg begynte og skru sunn, og det gikk jo 3-4 uker, så satt jeg det på ladding et par dager før oppstart. Skal få målt batterispenningen idag, og få satt batteriet på ladding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil på at du må fikse feilkodene dine. Men glødepluggene dine har ingen kommunikasjon til ECU alene. At glødeplugg relet ditt har kommunikasjon til DDE og må kodes er en annen sak men ikke glødepluggene. De har enten forbindelse eller ikke. Så de trenger ikke kodes. At det må gjøres en kallibrering etter skifet kan godt stemme, men koding er jeg ikke enig i. Og den kallibreringen bør ikke ha stor betydning. Hadde hvert kjekt å fått nummeret på feilkodene du har på gløde stystemet.

Jeg sier ikke at det må være batteriet. Men det er en enkel sak å få testet før du går videre. Og vist du skulle være så heldig at det bare var så enkelt, så er jo det bare positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...