Gå til innhold

Øyvinds «Nye» Bmw 530d 2015 LCI

OMyren
 Share

Anbefalte innlegg

Da ble det endelig Bmw, ikke hatt Bmw siden min gamle 1981 745ia ble solgt. Ble en 530d Touring x-drive. 2015mod ( prod 02-15) Med bla adaptiv led, komfort seter, adaptiv cruise, navigasjon, mm. 

Blir vel litt spørsmål etterhvert 😉

1. En som nevnte at det er viktig å rengjøre luftbelgene bak. Så, noen tips her?

2. Har dessverre endel småkjøring, så må nok ta meg noen turer for å blåse reint av og til. Tips her på hvordan dere gjør dette? Ser Biltema har Dpf rens for å ha på tanken. Leser at flere har god erfaring med dette. Skulle det bli krise er vel å ta ut innmaten i dpf veien å gå, men tenkte å unngå dette. Har en  kompis her med en Audi, han har også endel småkjøring, men blåser rein bilen en gang i uka.Han har aldri hatt problemer med dpf.

Vurderer sterkt også å installere en Defa kontaktvarmer på bunnpanna pluss batterilader. En slik varmer holder lunk i olja «hele» tiden. 

Linker til andre emner:

Endret av OMyren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Har jeg aldri hørt så mye om, men jeg pleier å bruke prickbort 2 ganger per år å vasker hjulhus. Og da skrubber jeg belgene. Tror det er fint å få bort partikler fra de, for det vil fremskynde slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjelder punkt 2 - jeg har hørt at å kjøre i motbakke med belastning, er en fin måte å brenne reint dpf på. Jeg har fulgt denne metoden i flere år og har aldri hatt problemer med dpf i mine biler (tross mye småkjøring) 

Noen som vet om det er noe i det?

Tilsetningsstoffer har jeg aldri prøvd, så der kan jeg ikke uttale meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Fikk installert Defa kontakt varmer + lader på bilen. Kontaktvarmeren 414838. 300w. Noe særlig sprek er ikke varmeren, planlegger å installere 421864 i tillegg. Fordelen med dette er at en da kan ha 2 kontaktvarmere aktiv samtidig, en på bunnpanna som varmer oljen og en som varmer kjølvannet. Ser det også er mulig med en slange varmer. Litt mere komplisert montering, så det blir vel neste steg viss dette ikke gir ønsket effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...