Magne Robberstad Skrevet November 13, 2019 Share Skrevet November 13, 2019 Hei Bimmers! Bakgrunn: Motoren på min BWM 525 2012 modell har havarert i følge Bavaria etter at den plutselig stoppet på E6 og ble tauet inn. Den hadde bare kjørt 110.000 kilometer. Litt usikker på årsaken, men om forsikringen ikke dekker motorskade er jeg interessert i å sette inn en ny motor, men mulig oppgradere samtidig. Spørsmål: Hvilke motorer kan jeg sette inn i en 525 2012 modell? Kun samme motor, eller kan jeg "like enkelt" sette inn en 530, eller 535 motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet November 13, 2019 Share Skrevet November 13, 2019 Du kan sette inn hvilken motor du vil, men spørsmålet blir hvor mye penger og tid vil du legge i det? Bytte av motor må bli godkjent hos Statens Vegvesen som ombygging da du endrer effekt og motorvolum. Så viss målet ditt er å bruke minst mulig så er nok ikke ombygging veien å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet November 14, 2019 Share Skrevet November 14, 2019 Er det 2liter, altså N47 du har? Finn ut hvorfor den har havarert. Kanskje det finnes rimelig/bedre løsning en å bytte hele motoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet November 14, 2019 Share Skrevet November 14, 2019 Sikkert registerhavari viss jeg skal tippe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne Robberstad Skrevet November 14, 2019 Forfatter Share Skrevet November 14, 2019 Ja, tror 2012 var det første året 525 kom med 2 liter... Hvis det er registerhavari. Hva kan dette koste? Det kom helt plutselig en veldig markant stygg ule lyd på E6, deretter mistet jeg bare mer og mer motorkraft helt til den døde i veikanten... Fikk denne meldingen samtidig når ulingen begynte å komme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet November 14, 2019 Share Skrevet November 14, 2019 Viss jeg skal tippe vil jeg si rundt 100K viss du skal hive inn en ny motor. Får du tak i en brukt motor kan du slippe litt rimeligere unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet November 14, 2019 Share Skrevet November 14, 2019 Du kan jo forøvrig gå inn å sjekke på koed.no eller gsbildeler.no og sjekke hva en ny motor koster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet November 16, 2019 Share Skrevet November 16, 2019 På 14.11.2019 den 10.45, Magne Robberstad skrev: Ja, tror 2012 var det første året 525 kom med 2 liter... Hvis det er registerhavari. Hva kan dette koste? Det kom helt plutselig en veldig markant stygg ule lyd på E6, deretter mistet jeg bare mer og mer motorkraft helt til den døde i veikanten... Fikk denne meldingen samtidig når ulingen begynte å komme. Funnet ut noe mer? Symptomene som du beskriver peker ikke mot registerras. Går motoren rundt nå vis man prøver å starte den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå