Gå til innhold

Montere Ekstralys på E61 525d


Chrispa
 Share

Anbefalte innlegg

Vil sette på en Ledbar på min 525d 2007 e61.  Må jeg trekke strøm fra batteriet bak, eller kan jeg hente strøm fra motorrommet som feks dirkete fra orginallysene. Har ikke helt kontroll på dette, så alle tips og event guider mottas med takk :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ikke koble deg på en eksisterende kurs, den kretsen har en tykkelse på kabel og sikring som er beregnet for den kretsen.

Du kan strekke opp ny kabel fra batteri men vær så snill og bruk sikring så nært batteriet så mulig, så du ikke lager en brannfelle for deg selv.

Mulig det også er noen ledige plasser på sikringsboksen den men det må du sjekke opp i.

Hva er planen for å skru den av og på? Har du en bryter som du vil montere ett sted?

Har du ingen erfaring med dette ville jeg styrt unna, viss du ikke vet hva du holder på med kan dette lett ende opp med en bilbrann som jeg er sikker på du ikke er så interessert i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det enten og trekke fra batteri , eller sjekke opp ledig plass i sikringsboksen. Har ferdig ledningsett med både sikring, rele´ og bryter (om man vil bruke det).  Ønsker og få lyset til og skru seg på sammen men det orginale fjernlys. har en grei skisse på hvordan det skal monteres. Da må vel styrestrømmen monteres på kabel for  fjernlyset. Det fungerer vel på denne modellen uten en canboks har jeg skjønt? Siden den ikke har Bixenon.   Men siden batteriet er bak, så blir det litt ekstra jobb ifht og kunne hente strøm fra under panseret. Noen tips på hvordan det gjøres best/enklest? hvor skjules ledningen enklest?  Må jo enten bli i tak eller gulv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre med en egen bryter for det da? Så slipper du å rote med det orginale ledningsnettet? Mange tilfeller der folk endrer på ledningsnettet blir det ett mareritt for folk som skal feilsøke på det elektrisk anlegget. Kan legge ved en link til koblingskjema https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-525d-tou/wiring-functional-info/body/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, warg skrev:

Er det ikke bedre med en egen bryter for det da? Så slipper du å rote med det orginale ledningsnettet? Mange tilfeller der folk endrer på ledningsnettet blir det ett mareritt for folk som skal feilsøke på det elektrisk anlegget. Kan legge ved en link til koblingskjema https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e61-525d-tou/wiring-functional-info/body/

takk for link, mye bra info der.   Får se hva det blir til,  liker tanken på minst mulig brytere, enklest bruk.  Men blir kanskje enklere og bare bruker bryter, bortsett fra at da må den trekkes inni bilen igjen.. :-P   :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2019 den 20.03, Otis skrev:

Du kan jo bare trekke strøm fra +punkt i motorrommet. Sett på sikring der. Det er ikke pålagt med egen bryter.

Lurte på det, men var usikker på om det var ok. ingen ting som kan gå galt da? er vel bare en forlenget plusspol fra batteriet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...