Stierla Skrevet November 17, 2019 Share Skrevet November 17, 2019 Hei alle Jeg har en 2009 mod BMW 530D GT F07 som har hatt påmontert Hartge senkefjærer (25-30 mm foran) siden 2009. (før jeg kjøpte den) På siste EU kontroll nå i november 2919 fikk jeg ikke godkjent pga manglende TUV papirer på senkesettet foran. Bilen har passert alle tidligere EU kontroller. Jeg har tatt 4 hjuls kontroll, men mangler TUV papirer på senkesettet. Finnes det noen på forumet som kan hjelpe med å fremskaffe nevnte TUV papirer, er jeg evig takknemlig. Håper på hjelp her 😊 Mvh Stig Erlandsen mobil: 90765790 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet November 17, 2019 Share Skrevet November 17, 2019 Kan du lese nr på fjærene? Holder ikke med TUV må også godkjennes hos vegvesenet. Kan du ikke lese hva som står på så er det relativt umulig desverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet November 17, 2019 Share Skrevet November 17, 2019 Som nevnt over - fjærene må godkjennes hos Biltilsynet for deretter å få det inn i vognkort, og de må igjen ha papirer for de aktuelle fjærene og din bil, og part nummeret må kunne leses av på begge fjærene for å sikre at riktig fjær står på. Jeg kjøpte mine lett brukt, bare ca et år gamle, der nummeret på den ene fjæra var litt vanskelig å lese. De holdt på å slå seg vrange på det men lot det passere da alt annet var på stell. Prøv å kontakte Hartge eller gjerne Strandveien Auto som tidligere har forhandlet Hartge - muligens de har noe i arkivet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stierla Skrevet November 19, 2019 Forfatter Share Skrevet November 19, 2019 (endret) Hei dere Part nr på fjærene er 31070500. Hsr også tatt firehjuls kontroll, så mangler TUV papirer for å kunne vise hos biltilsynet. Mvh Stig Endret November 25, 2019 av Stierla Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet November 19, 2019 Share Skrevet November 19, 2019 send epost til disse: verkauf1@hartge.de så får du nok svar Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 19, 2019 Share Skrevet November 19, 2019 Her er det en for en tre år siden som hadde samme issue. @danskiii her har nok svaret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå