petrusn Posted November 29, 2019 Share Posted November 29, 2019 Hei. Har en 1serie 116i 122hk som fusker veldig når den går på tomgang mens den er kald. Det rister i hele bilen, og får opp "misfire cylinder 4" på feilkodeleser. Det som er litt rart er at hvis jeg sletter feilkoden mens bilen går, så går den som normalt. Får ikke noe problemer hvis jeg holder den over 1000rpm. Håper noen har gode råd. DoDraugen 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
warg Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 Flytt coil og se om problemet overføres til en annen sylinder Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrusn Posted November 30, 2019 Author Share Posted November 30, 2019 Har byttet plugger og kjøpt ny coil.. Ble ikke noe bedre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lagunilla Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 Sjekk om registeret er løs gjennom oljepåfyllingslokket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrusn Posted November 30, 2019 Author Share Posted November 30, 2019 3 timer siden, lagunilla skrev: Sjekk om registeret er løs gjennom oljepåfyllingslokket. Kjennes stramt og fint ut. Ble byttet for 4000km siden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
warg Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 Kan hjelpe å rengjøre MAF, gasspjeld og toppen av ventiler Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrusn Posted December 3, 2019 Author Share Posted December 3, 2019 På 30.11.2019 den 23.09, warg skrev: Kan hjelpe å rengjøre MAF, gasspjeld og toppen av ventiler Viste seg at problemet er maf.. Vil det gå greit å kjøpe en ny rimelig en, eller burde jeg gå rett på bosch? lagunilla 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hpi Posted December 3, 2019 Share Posted December 3, 2019 Jeg hadde kjøpt Bosch, det trenger ikke være Bmw stempel på den. Koed har litt forskjellig. Både Oem, Bosch og noen brukte. Se at du får den riktige, her har jeg valgt en E87 116i https://koed.no/no-no/catalog/diagram/13_1123/1/48922?steering=L&transmission=N Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrusn Posted December 8, 2019 Author Share Posted December 8, 2019 Bestilte en LMM fra bosch som ble montert. Bilen gikk litt bedre på tomgang og ble mye bedre å kjøre med. Men, bilen fusker enda på tomgang når den er kald. Den rister fortsatt mye. Kjørte en "smooth running test" med icarsoft der det var et stoort utslag på sylinder 4. Er ikke denne testen drivstoffrelatert? Kan det være en dårlig injektor? Håper noen har råd, for nå er jeg lei... Link to comment Share on other sites More sharing options...
warg Posted December 9, 2019 Share Posted December 9, 2019 Det kan selfølgelig være injector også, skal ikke utelukkes. Men ville ikke helt utlukket koksing på toppen av ventiler heller samt rengjort gasspjeld. Grunnen til dette er at på disse motorene er det Direct injection i sylinder som fører til at ventilene kokser. Tenker man begynner med det som koster minst da nye injectorer er ganske så dyrt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
warg Posted December 9, 2019 Share Posted December 9, 2019 Når det kommer til diagnose ville jeg anbefalt deg å kjøpe en kabel på ebay. Det er langt mer du kan gjøre med INPA, Tool 32 og ISTA. Icarsoft kommer litt kort til slike oppgaver viss du skal bytte injector, da disse må kodes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrusn Posted December 30, 2019 Author Share Posted December 30, 2019 Da har jeg gjort ren toppen av ventilene uten noe særlig forbedring.. Var litt grums der, men så mye bedre ut en forventet. Har lagt merke til en "tikkelyd" som kanskje har blitt litt høyere i det siste. Uansett, takk for hjelpen warg! Er enda ikke blitt klok på hvorfor den går renere når motoren er varm.. Har noen en forklaring på det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrusn Posted June 3, 2020 Author Share Posted June 3, 2020 Hei igjen! Har nå kjørt en stund etter å ha byttet injector. Bilen går generelt mye bedre, men får plutselig startvansker. Den kan plutselig file i 5-10sekunder før den starter, og da går den greit. Er det noen som har noen ideer? Jeg utelukker egentlig coil, plugger og injectorer, men alt er mulig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
warg Posted June 9, 2020 Share Posted June 9, 2020 Ble injectorene kodet? Kan også legge til at du må ha spesialverktøy for å presse sammen o ringen på injector da denne er laget av ett spesielt materiale. Som oftest er det en metalkopp som holder den i press når du kjøper nye, du har vell ca 5 minutter fra den er tatt av slik at den ikke blir utvidet for mye. Viss ikke kan du ende opp med lekasje mellom topp og injector. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now