Gå til innhold

Fusking ved lavt turtall


petrusn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har en 1serie 116i 122hk som fusker veldig når den går på tomgang mens den er kald. Det rister i hele bilen, og får opp "misfire cylinder 4" på feilkodeleser. Det som er litt rart er at hvis jeg sletter feilkoden mens bilen går, så går den som normalt. Får ikke noe problemer hvis jeg holder den over 1000rpm. Håper noen har gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte en LMM fra bosch som ble montert. Bilen gikk litt bedre på tomgang og ble mye bedre å kjøre med. Men, bilen fusker enda på tomgang når den er kald. Den rister fortsatt mye. Kjørte en "smooth running test" med icarsoft der det var et stoort utslag på sylinder 4. Er ikke denne testen drivstoffrelatert? Kan det være en dårlig injektor? Håper noen har råd, for nå er jeg lei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan selfølgelig være injector også, skal ikke utelukkes. 

Men ville ikke helt utlukket koksing på toppen av ventiler heller samt rengjort gasspjeld.

Grunnen til dette er at på disse motorene er det Direct injection i sylinder som fører til at ventilene kokser. 

Tenker man begynner med det som koster minst da nye injectorer er ganske så dyrt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til diagnose ville jeg anbefalt deg å kjøpe en kabel på ebay. Det er langt mer du kan gjøre med INPA, Tool 32 og ISTA. Icarsoft kommer litt kort til slike oppgaver viss du skal bytte injector, da disse må kodes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg gjort ren toppen av ventilene uten noe særlig forbedring.. Var litt grums der, men så mye bedre ut en forventet. Har lagt merke til en "tikkelyd" som kanskje har blitt litt høyere i det siste. Uansett, takk for hjelpen warg! 

Er enda ikke blitt klok på hvorfor den går renere når motoren er varm.. Har noen en forklaring på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei igjen!

Har nå kjørt en stund etter å ha byttet injector. Bilen går generelt mye bedre, men får plutselig startvansker. Den kan plutselig file i 5-10sekunder før den starter, og da går den greit. Er det noen som har noen ideer? Jeg utelukker egentlig coil, plugger og injectorer, men alt er mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble injectorene kodet? Kan også legge til at du må ha spesialverktøy for å presse sammen o ringen på injector da denne er laget av ett spesielt materiale. Som oftest er det en metalkopp som holder den i press når du kjøper nye, du har vell ca 5 minutter fra den er tatt av slik at den ikke blir utvidet for mye. Viss ikke kan du ende opp med lekasje mellom topp og injector.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...