Gå til innhold

Klakkelyd i e87


Audiomannen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei bimmers.

Har kjøpt meg en 118d e87, og er svært fornøyd med den. I går kveld kom det en veldig uhyggelig lyd. Det var en relativt høy klakkelyd som kom mens jeg kjørte helt vanlig. Jeg prøvde å diagnosere bilen med en diagnose-pc. Da fikk jeg opp koden p14a3, som på nettet sier at partikkelfilteret er tett. Tror ikke tett partikkelfilter fører til klakkelyder men...

Utenom det kommer det ingen andre feilkoder. Jeg har enda ikke fått opp check-engine lyset, selv når jeg måtte bite i støvet og kjøre stakkaren hjem igjen. 

Er usikker på om jeg har n47 eller m47 motor. Motoren ble byttet av mekaniker på bmw verksted, og fikk 4000km garanti på motorbyttet. Selvsagt var dette en mekaniker som fikk låne verksted av en bmw forhandler, ikke sertifisert bmw mekaniker, og garantien fins det ingen papirer eller underskrifter på. Det er mer som en avtale. Skal ringe til mekanikeren senere, men ville bare kaste denne ut for å se om noen har peiling på hva det kan vere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2019 den 17.27, Øyvind L. skrev:

Alt hadde vært så mye enklere hvis du bare hadde hatt bry til å skrive årsmodell eller reg nr.. Litt enklere for oss andre som ikke er synske å kunne hjelpe.

beklager. Dette er en BMW E87 118d 2007 modell. reg. nr. KH50956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo dessverre ut som rådebank sånn ved første inntrykk, håper for din del at jeg tar feil eller at lydklippet lurer meg, er det en brukt motor som ble satt inn eller er den overhalt? 

Såvidt jeg kan se så skal din bil ha en N47

118D.thumb.png.38254e09d09b67258711e189c25263cb.png

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt leit å høre. Fikk beskjed at jeg skulle bytte olje og filter før jeg legger meg oppi noe annet, men om det virkelig er rådebank skal jeg få tak i mekanikeren som byttet motoren og få byttet/fikset motoren på garanti. 

Motoren var brukt og hadde gått rundt 190k km. Motoren ble byttet ut fordi det ble funne sprekk i motorblokka.

Uansett takker jeg for svaret. Ha en god jul.

Endret av Audiomannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er N47 utifra filmen. Kjedelig det der. Spørs hvordan garanti det er på en motor som har gått så langt. Kan jo godt være jobben og motorbytte er gjort riktig osv men at du bare er uheldige med motoren. Lykke til .oppdater når du finner feilen da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått en mekaniker til å se på motoren. Han sier det høres ut som kraftig ventilbank. Skal snakke med mekanikeren og selgeren om jeg enten får det på garantien eller om dei må ta bilen tilbake. Det skal liksom ikke skje på en to uker gammel bil...

Skal oppdatere dere etter hvert som jeg kommer gjennom dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Der kom nyåret og flere dårlige nyheter.

Hele kjøpet stinker. Info som jeg og pappa har fått er forskjellige, og mekanikeren er ikke trofast.

Vi har komt fram til at han som møtte oss for å selge bilen for "sønnen" som han skrev til meg på melding, var en kompis av faren til eieren av bilen, altså han solgte bilen for sønnen til kompisen. Dette gir ingen mening overens med hva han sa til oss når vi møttes. Pengene ble til og med betalt til hans konto, ikke sønnen eller den ordentlige faren til sønnen. 

Mekanikeren som skulle ha garanti på motorbytte hadde bare garantien "for å vere grei". Det er ingen dokumentasjon av verken garantien eller motorbyttet. Han sa forrige helg at han hadde sjekket motoren og hadde bestilt nye deler fra tyskland, og sa at om han fikk delene på begynnelsen av denne uken kunne vi hente den til helga. To dager går uten kontakt med mekanikeren, og vi får vite at han ikke har kjøpt nye deler som han sa han skulle, og at han skal få en kompis som er BMW sertifisert mekaniker til å se på den. Han hadde funne en sprekk i ringen som holder kamakselen, og må derfor skifte toppen ut. Han skylde på meg for å  ha presset motoren for hardt slik at denne sprekken oppstod, men ettersom forrige eier allerede hadde kjørt den forrige motoren så hardt at en sprekk ble dannet i blokka på rundt 150 000 km, tror jeg heller det er han som har hatt det skikkelig gøy med bilen, eller at mekanikeren har kjøpt en dårlig motor. Jeg kjørte bilen i toppen to uker, og ser ikke hvordan jeg kunne ha kjørt motoren så hardt. Mekanikeren virker veldig useriøs og uprofisjonell.

Jeg skal prøve å oppheve kjøpet ettersom verken selger eller mekaniker er trofaste, og jeg gidder ikke å vente 4 uker til før bilen blir ferdig. Jeg tror jeg skal ha all informasjon tilgjengelig for å kunne oppheve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...