Caesar Posted January 7, 2020 Share Posted January 7, 2020 Hei! Jeg lurte på om noen kunne bekrefte at kjerra mi, en tidlig 2008 X5 SD har CP3 pumpen og ikke CP4? Den står nå på verksted for utredning i løpet av uken. Symptomene kan være alt i fra dyser til høytrykkspumpa. Er nervøs for eventuelle spon i hele drivstoffsystemet.. Etter hva jeg har forstått oppstår ikke dette med spon et problem med CP3 pumpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Otis Posted January 7, 2020 Share Posted January 7, 2020 M57 skal ha cp3. Det er ikke et problem med spon fra cp3, men det kan nok skje uansett. Hva er problemet? Caesar 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TRF Posted January 7, 2020 Share Posted January 7, 2020 Cp3 ja. "Aldri" spon av betydning fra disse. Caesar 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caesar Posted January 8, 2020 Author Share Posted January 8, 2020 (edited) Takker så mye for svarene, de er oppløftende lesning! Det var plutselig under kjøring at bilen plutselig døde. Kinna og bilen startet gikk på tomgang ved gasspådrag stoppet den igjen. Sto vel i 30 minutter i påvente av bilberging og da startet den og fikk kjørt noen hundre meter før den stoppet igjen. Av feilmeldinger som kom opp var det bare den med active steering. I forkant av dette hadde den vært litt treg med å starte i kulda og den gikk litt opp og ned i turtall i tre til fire sekunder etter start, så nye glødeplugger er kjøpt inn men ikke byttet enda. Forøvrig rusla 192000.. Alle servicer overholdt til riktig tid og alt av slitedeler er byttet etter behov. Edited January 8, 2020 by Caesar Link to comment Share on other sites More sharing options...
TRF Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 Ohme dysene først. Tar bare et par minutt og vil muligens avdekke feilen allerede der. Du ser tydelig avvik. Caesar 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
02dag Posted January 9, 2020 Share Posted January 9, 2020 Vil det si at man ohmer dem og den som har høyere eller lavere verdi er "gone" Link to comment Share on other sites More sharing options...
TRF Posted January 9, 2020 Share Posted January 9, 2020 Ja. Når de er iorden (piezo injektorer altså) mener jeg bestemt du skal ha i området 180k ohm +, og de defekte pleier å ligge langt lavere enn dette. OBS! Dette er kun en type problem, du vil ikke se dette ved for eksempel for høy indre lekkasje. Caesar 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caesar Posted February 22, 2020 Author Share Posted February 22, 2020 Da er tre injektorer byttet og bilen går som ei kule igjen. Ingen dieselpumpe som hadde tatt kvelden, gudskjelov! Takker nok en gang for alle svarene jeg fikk! And-reas 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now