Gå til innhold

Spørsmål om diesel høytrykkspumpe


Caesar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurte på om noen kunne bekrefte at kjerra mi, en tidlig 2008 X5 SD har CP3 pumpen og ikke CP4? Den står nå på verksted for utredning i løpet av uken. Symptomene kan være alt i fra dyser til høytrykkspumpa. Er nervøs for eventuelle spon i hele drivstoffsystemet.. Etter hva jeg har forstått oppstår ikke dette med spon et problem med CP3 pumpen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svarene, de er oppløftende lesning! Det var plutselig under kjøring at bilen plutselig døde. Kinna og bilen startet gikk på tomgang ved gasspådrag stoppet den igjen. Sto vel i 30 minutter i påvente av bilberging og da startet den og fikk kjørt noen hundre meter før den stoppet igjen. Av feilmeldinger som kom opp var det bare den med active steering. I forkant av dette hadde den vært litt treg med å starte i kulda og den gikk litt opp og ned i turtall i tre til fire sekunder etter start, så nye glødeplugger er kjøpt inn men ikke byttet enda. Forøvrig rusla 192000.. Alle servicer overholdt til riktig tid og alt av slitedeler er byttet etter behov.  

Endret av Caesar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Når de er iorden (piezo injektorer altså) mener jeg bestemt du skal ha i området 180k ohm +, og de defekte pleier å ligge langt lavere enn dette. OBS! Dette er kun en type problem, du vil ikke se dette ved for eksempel for høy indre lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...