Jump to content

Diskplass til ISTA D

Eivind320x
 Share

Recommended Posts

Kjøpte en Acer Aspire E5-532 før jul, men så endret planene seg, samtidig som hardisken var fucked.

Vurderer derfor om jeg skal kjøpe ny SSD også benytte den kun til diagnose, men hvor stor disk trenger jeg da?

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXMYWED005/acer-aspire-e5-532-15-6-barbar-pc-sort-hvit

Ja, jeg henger meg på med 500gb om du skal noe på PC. Men for det aller viktigste, som er INPA, NCS og ISTA D med daten filer. Så trenger du egentlig ikke mer enn ca 120 GB mener jeg det var.

Minimum 500gb ville jeg kjøpt. Sykt kjedelig å kjøpe for liten disk. ISTA er vel på 150gb også kommer windows i tillegg så 250gb disk er jo fort litt lite. Ikke noe poeng å leve helt på grensen.

Edited by Øyvind L.

Ista +  ca 25 GB    (Rheingold ,kun diagnose)  Ista Med Programmering full BLP pg SDP  + SQLiteDBs språkfiler så er ISTA over 200 GB .ETK er 10 GB ,+++  Personlig bruker jeg nesten 400 GB bare til Bmw koding /diagnose ,ETK INPA;NCS,+++ ca 25  program.  SÅ som Øyvind sier minst 500 GB .

Jeg hadde ikke noe store planer om å drive med noe koding. Ble dyrt nok i sommer da noen "bare" skulle fikse start/stopp og det endte med at han kræsjet hele kombi instrumentet slik at bilen måtte inn på komplett programmering🙊. Derfor tenker jeg kun diagnose😁

Hadde i utgangspunktet kun tenkt og nøye meg med 256GB, men får se om jeg finner en billig SSD.

9 minutter siden, Eivind320x skrev:

Jeg hadde ikke noe store planer om å drive med noe koding. Ble dyrt nok i sommer da noen "bare" skulle fikse start/stopp og det endte med at han kræsjet hele kombi instrumentet slik at bilen måtte inn på komplett programmering🙊. Derfor tenker jeg kun diagnose😁

Hadde i utgangspunktet kun tenkt og nøye meg med 256GB, men får se om jeg finner en billig SSD.

https://prisguiden.no/produkt/kingston-a400-480gb-312502#detaljer