Gå til innhold

E46 M3 big brake kit


Slavearbeider'n
 Share

Anbefalte innlegg

Er fysen på bedre bremser på 328'n. Skivene som står på idag er kast etter 6 mnd bruk, (ja, jeg skifter bremser oftere enn folk bytter sokker) Står orginale M3 bremser på, men kunne tenkt meg litt større bremser som ikke fader og blir svampete på bane som OEM M3 bremser er kjent for. 

Vil ha ett sett som passer med 18'' hjul. Nekter å gå opp til 19''

Hva er best for daily og litt trackday bruk, 4 eller 6 stemplet? 

Har funnet ett budsjett kit her: 

https://freakyparts.co.uk/products/bmw-e46-m3-brembo-4-pot-big-brake-kit

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

enkleste har vell vært å montert csl bremser som er like store og  flytende som på e39 m5, de tåler ivertfall juling.

Da trenger jeg nye klaver hvertfall, calliper er vel samme på CSL og vanlig M3. Har flytende skiver, så ser ikke helt hvordan kun større skive, sammen med samme calliper skal ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Da trenger jeg nye klaver hvertfall, calliper er vel samme på CSL og vanlig M3. Har flytende skiver, så ser ikke helt hvordan kun større skive, sammen med samme calliper skal ha noe å si.

vist du får kast i de flytende skivene på så kort tid er det nok ikke skiva som er problemet, da må det være noe som ligger innpå å skaper mye varmgang.

har 2 biler nå med m5 bremser ene har gått i 2 år og det andre ser ut til å ha gå i maaange år uten no antydning til kast.

 

men når det er sagt så har vell PFC skiver til denne som er et steg opp fra bmw sine semiflytende, da bør du kunne slite mange sett med klosser per skive.

 

https://pfc.parts/?s=BMW+E46-M3+road&search_id=1&post_type=product

kombiner disse med tilsvarende klosser så tenker jeg du blir fornøyd med mindre du er ute etter utseende til store kalippere, trf fører vell pfc her i norge også.

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...